JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
U
T
V
W
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


Poslední aktualizace:
16.12.2017
A - AERO 662 - typ 16 HP a 18 HP
15.12.2017
Š - ŠKODA 430
14.12.2017
P - PRAGA - nákladní typ AN

JUNIOR typ MF 98 ccm

Motorové kolo s pomocným motorem F&S 98 ccm.

Motorové kolo Junior Motorové kolo rakouského výrobce jízdních kol
Steirische Fahrradwerke "JUNIOR", Graz-Puntigam
ze Steiermarku bylo posledním nabízeným "bonbónkem" firemního katalogu.
V prospektu výrobce tvrdil, že:

"Kvalita a líbivá forma každého kusu, který naši továrnu opouští, přináší nám nové spokojené zákazníky. Náš stále stoupající odbyt je toho nejpádnějším důkazem. Z nasbíraných zkušeností a prozíravé konstrukce vznikl tento náš nový model, vysoce hodnotný v materiálu a zpracování, ale levný a spolehlivý v provozu".

Prospekt z roku 1937, ve kterém firma nabízela nejen širokou škálu typů jízdních kol, ale jako poslední položku i kolo motorové, u nějž se chlubila tím, že náklady na jeden kilometr jsou pouhý jeden Pfennig!
Sachs-Motor: 98 ccm s odnímatelnou hlavou válce, výkon 2 1/4 koně, zapalování setrvačníkovým magnetem

Převodovka: Dvě rychlosti, bohatě dimenzovaná korkem obložená vícelamelová spojka. Převodovka a motor tvoří dohromady utěsněný hliníkový blok, upevněný do rámu bez vibrací ve třech bodech.

Karburátor: Automatický jednošoupátkový karburátor F&S s klapkou sytiče

Rám: Speciální zesílené ocelové trubky, vnější mufny (rámové spojky), letované ponořením. Nízké těžiště, výška sedla 750 mm.

Přední vidlice: měkce pérující, lisovaná z ocelového plechu

Přední nába: F&S s bubnovou brzdou pro motorová kola

Zadní nába: s protišlapací brzdou Torpedo pro motorová kola, se dvěma pastorky

Řidítka: široká motocyklová, s otočnou rukojetí plynu

Pneumatiky: 26 x 2,25"

Sedlo: velké "Elastik" sedlo

Nádrž: obsah 7 litrů, benzínový kohout s rezervou

Spotřeba na 100 km: 2 litry směsi benzínu s olejem v poměru 20 : 1

Cena: Stroj připravený k jízdě včetně dokladů RM 335,- (Říšských Marek)
Obálka firemního prospektu nového modelu Junior-Motorfahrrad "MF 1939" s motorem Sachs 98 ccm, vyráběného od roku 1939.
Cena zůstávala stejná - 335,- RM (Říšských Marek)
Sachs-Motor: 98 ccm s odnímatelnou hlavou válce, výkon 2 1/4 koně, zapalování setrvačníkovým magnetem

Převodovka: Dvě rychlosti, bohatě dimenzovaná korkem obložená vícelamelová spojka. Převodovka a motor tvoří dohromady utěsněný hliníkový blok, upevněný do rámu bez vibrací ve třech bodech.

Karburátor: Automatický jednošoupátkový karburátor F&S s klapkou sytiče

Rám: Speciální Ia zesílené ocelové trubky, vnější mufny (rámové spojky), letované ponořením. Zadní vidlice s "vypadávacím" zadním kolem, obzvlášt nízké těžiště.

Přední vidlice: měkce pérující, seřizovatelná vidlice, lisovaná z ocelového plechu

Přední nába: F&S s bubnovou brzdou pro motorová kola, použitelná pro přípojku tachometru

Zadní nába: s protišlapací brzdou Torpedo pro motorová kola, se dvěma pastorky a zesíleným dvojitým brzdovým pláštěm

Kola: Široké ocelové ráfky s prohloubeným hřbetem a 2,5 mm silnými dráty. Díky "vypadávacímu" uspořádání lehce a rychle vyměnitelná.

Pneumatiky: značkové 26 x 2,25" s drátem v okraji, se zesíleným běhounem

Řidítka: široká sportovní, nastavitelná, s otočnou rukojetí plynu a účelnými ovládacími páčkami

Sedlo: vínově rudé sedlo na tažných pružinách, s velkou sedací plochou, nastavitelné

Osvětlení: Bosch-Setrvačníkové zapalování s osvětlením, Bosch reflektor, suché baterie pro parkovací světlo

Stojánek:> opevněný pod sedlovou rourou rámu, ovzvláště stabilní, umožňující bezpečné odstavení

Nosič: uspořádáný vcelku s rámem, obzvlášť silný, Nosná plocha 18 x 43 cm

Příslušenství: Kompletní nářadí, přední a zadní číslová tabulka s koncovým světlem, Reflektor s přepínačem klopeného světla, pouzdro na suché baterie, houkačka a pumúpička, kožená brašna na nářadí

Váha: 60 kg, délka 2 080 mm, výška sedla 750 mm
KOMENTÁŘE:

15.5.2015 JUNIOR typ MF 98 ccm:
Hallo,
ich besitze ein Junior Motorfahrrad MF 1939. Haben Sie noch mehr Informationsmatterial? Gibt es Ihr Museum noch?

Grüße Udo Steinacker
 
5.5.2016 Petr Hošťálek:
Leider habe ich kein Material mehr...
 

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text