![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: MANET 90 MANET 90 - 1949 ŠKODA 1101 a 1102 v užitkových verzích 2010 - Renovace motoru A.K.D. JAWA 500 OHC model 02 - 1957
Poslední aktualizace:
7.7.2025 Motocykly civilní - JAWA-ČZ 150 - 1955 Motocykly civilní - JAWA 350 ccm typ 639 Policie - 1989 6.7.2025 Motocykly civilní - JAWA 350 ccm typ 638 VB - 1985 |
|
V této podobě stojí v exposici Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích. Vystavený exponát měl na nádrži barevné obtisky s logem S22, které ale na mopedech prodávaných na našem trhu běžně nebyly. Na této detailní fotografii je znát, že plastový filtr vzduchu byl v originálu velmi často stříkán stříbrnou barvou, která ale na silonovém výlisku příliš nedržela a brzy se oloupala či setřela. V případě, že zvenku stopy po stříbrném nátěru neobjevíte, dobře prohlédněte výlisky uvnitř, kde v koutech bývají stopy nástřiku dochované. Pro Holandsko se dodávala nádrž s obtiskem Jawa a bíle nastříkaný konec zadního blatníku. Boky nádrže v exportním provedení mohly mít takto barevné pole, nebo ve stejném tvaru pole chromované. Velmi oblíbené bylo "uškrcené" provedení s výkonem jen 0,8 koně, jehož maximální rychlost nesměla převýšit 30 km/hod. Uškrcené mopedy ani nemusely mít houkačku, takže některé exempláře měly montované pouze zaslepovací plechové víčko na tři šroubky, buď v tmavočervené (viz foto), nebo šedobéžové barvě blatníků. |