JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.

 vyhledávání:


Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


HARLEY-DAVIDSON 350 SV - typ B 1926

Lehký americký cestovní motocykl s jednoválcovým motorem 350 ccm SV.

Harley Davidson typ B
měl obsah „jen“ 350 ccm a byl nejmenším vyráběným typem. V Americe ho nebrali příliš vážně. Říkalo se mu „bejby harley“ a koukalo se na něj jako na hračku, dobrou tak pro kluky a nebo mladé dámy.
Zato v Evropě se ale prodával docela dobře. Byl totiž podstatně levnější než velké typy a přitom byl konstruován stejně důkladně a poctivě. Což znamenalo, že byl mimořádně spolehlivý. To platí i o tomto vystaveném stroji, který je z expozice Jihočeského motocyklového muzea v Českých Budějovicích. Ačkoliv je a dnes už zůstane v dochovaném a nerestaurovaném stavu, je v dobré kondici, chytá na první šlápnutí a v každé sezóně absolvuje několik soutěží či srazů.
Mimořádně zajímavé na tomto stroji je, že byl upraven pro provoz se sidecarem a traduje se, že s ním v této úpravě jezdil od roku 1928 první předseda pražského Harley Clubu pan redaktor Karel Kameník. A že dokonce se sidecarem obsazeným spolujezdcem zdolal takové kopce jako Praděd nebo Ještěd, což samozřejmě se strojem této kategorie byl koncem dvacátých let značně pozoruhodný výkon. Není divu, že o tom tehdy objevila řada článků v dobovém tisku.
Kromě toho, že to je motocykl spolehlivý a schopný podávat neuvěřitelné výkony, je i velmi úsporný. Jeho spotřeba se pohybuje v normálním provozu do tří litrů a ve dvacátých letech uspořádané novinářské soutěži to bylo ještě téměř o litr méně.
KOMENTÁŘE:

27.8.2014 Edrig:
Velmi bych se přimlouval o doplnění tohoto článku dalšími exponáty,kterými toto vyjímečné muzeum oplývá.
 

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text