JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
O
N
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


MOSKVIČ 401


401 Od roku 1954 naběhl do výroby Moskvič 401, který byl mírnou modernizací původního modelu Moskvič 400.
To nejdůležitější bylo zvýšení kompresního poměru, čímž motor získal asi tři koně navíc a maximální rychlost stoupla z původních 90 na 95 km/hod.
Další úpravou byla změna řazení, kdy zmizela dlouhá páka uprostřed podlahy, kterou nahradilo řazení pod volantem.
Třetí změnou bylo nahrazení ručičkových ukazatelů směru v dveřních sloupcích blinkry na předních blatníkách.
V tomto provedení se vůz vyráběl až do roku 1956, kdy byl nahrazen Moskvičem 402 se zcela novou karoserií pontonového tvaru.
Detail předku moderrnizované verze Moskvič 401, už s blikacími ukazateli směru.
Vcelku slušně kompletní a původní Moskvič 401, nabízený k prodeji nedaleko Morozovsku (Rusko) v srpnu 2012.

Foto Hošťálek


Palubní deska Moskviče 401 - dobře je vidět páka řazení pod volantem.
palubni_deska foto Hošťálek (srpen 2012)
Na prvním snímku je původní stav, na druhém stav po létech užívání a vylepšování - vespod přidaný plechový panel s autorádiem je samozřejmě amatérsky stvořený nepůvodní doplněk.