JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


Poslední aktualizace:
3.7.2020
Ostatní - ŠTíTEK "Carrosserie Vyskočil Slaný"
26.6.2020
C - COMMER QX
24.6.2020
P - PUCH S 4 - WH

FIAT 509


Fiat 509 - tovární snímek zavřeného čtyřdveřového provedení. Malý až střední osobní vůz s litrovým motorem OHC, vyráběný od roku 1924.
V době svého vzniku byl pokládán za převratný a úspěšně se zapsal do historie firmy.

Výrobce:
FIAT, Italy
(Fabrica Italiana Automobili Torino)
Nový chladičový znak
V době vzniku typu Fiat 509 už továrna přestala používat oválný chladičový znak v secesním stylu a nahradila jej tímto novým znakem kruhovým, po obvodě lemovaným stylizovaným vavřínovým věncem.
Naprosto nezaměnitelný vzhled
dodával vozům Fiat 509 leštěný hliníkový kryt dynama, poháněného předním koncem klikového hřídele a tudíž trčícího zpod dole "vykousnutého" chladiče.
FIAT 509
auto pro každou sezónu


Pro podnikání, pro turistiku, pro cestování, pro jízdu městem
Každé auto Fiat má hodnotu vyšší, než cenu, za niž se prodává.
archiv Hošťálek Fiat 509 Torpedo,
vedoucího autoškoly a dlouholetého předsedy Veteran Clubu Jablonec n./N., pana Karla Fišery z Liberce.

Karel Fišera byl původně duší libereckého Veteran klubu, kde se seznámili s autorem těchto stránek, Petrem Hošťálkem. Oba v té době byli majiteli historických Fiatů, Petr Hošťálek staršího modelu 501 a šestiválcového 520, Karel Fišera majitelem rozpracovaného 509 Torpedo, jehož renovace trvala několik let.
V době, kdy nastoupil do funkce ředitele autoškoly v Jablonci n./N., stal se iniciátorem založení Veteran Car Clubu Jablonec n./N. Na této fotografii je zachycen se svým Fiatem 509 na startu "Podještědské Rallye", pořádané v roce 1987 Veteran klubem (při AOZ) v Českém Dubu.
Pod kapotou vše v originálu, jen trochu Horní polovina čelního skla v niklovaném rámu se dala vyklápět směrem vzhůru. (archiv Hošťálek)
Dvě detailní fotografie Fišerova Fiatu 509 ze startu "Expo Rallye Jizerských hor historických vozidel" (pořádané VCC Jablonec n/N.) - pohled pod kapotu a pohled na palubní desku.
FIAT 509 v otevřené karoserii Torpedo z roku 1926.
Na snímku vůz rakouského účastníka 1. Mezinárodní Veteran Rallye v Českých Budějovicích v roce 1966, který s ním přijel z Vídně po ose.

Foto Petr Hošťálek
Fiat 509 Spyder
dvousedadlový roadster pražského sběratele.
Fiat 509 Spyder
dvousedadlový roadster rakouského sběratele ze Spatendorfu.
z archivu Fedora Znachora Fiat 509 Torpedo
na dobovém snímku, poskytnutém z archivu budějovického sběratele Fedora Znachora.
foto: J. Štokingerová foto J. Štokingerová Fiat 509 Torpedo ve dvoudvéřové verzi, zachycený na přehlídce veteránů na Mallorce.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Archivní policejní snímky z Jižních Čech:
Čtyřdvéřový Fiat 509 s karoserií Weymann, patřící panu Kaprovi, po havárii s nákladním vozem Franze Wiplingera ze Strakonic.

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text