JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
T
U
V
W
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


ČEZETA - skútr typ 501 / 03


Čezeta 501 / 03 s příplatkovým ochranným štítem z plexiskla.
Skútr vývojově pocházející z původního typu Čezeta 501 / 01, avšak již s motorem, opatřeným ventilátorem pro nucené chlazení.

Výrobce:
ČZM České závody motocyklové, n.p., Strakonice

Technické údaje:

Motor: Dvoutaktní jednoválec v bloku s převodovkou
Typ: 501 / 03
Počet válců: 1
Vrtání: Ø 58 mm
Zdvih: 65 mm
Objem válců: 171,7 ccm
Trvalý výkon: 8 ks při 4.750 ot./min.
Kompresní poměr: 1 : 7,4
Max. kroutící moment: 1,27 kgm při 4.000 ot./min.
Počet hlavních ložisek: 3, kuličková 6304
Ojniční ložisko: válečkové
Hlava válce: hliníková, slitina ČSN 42 4330
Válec: ze šedé litiny, ČSN 42 2424
Chlazení: nucené, ventilátorem poháněným klínovým řemínkem
Zapalování: bateriové PAL 6 V
Baterie: 6V/14 Ah
Dynamo: PAL 6V/45 W
Předstih: 3,5 mm před HÚ
Svíčka: PAL 14/240
Dynamo: PAL
Mazání: směsí oleje a benzínu v poměru
Karburátor: Jikov 2924 M 13 ( Ø 24 mm)
Spojka: vícelamelová, obložená korkem, v olejové lázni
Primární převod: řetězem 3/8"x 3/8", 54 článků, běžícím v olejové lázni
Převodový poměr: 1 : 1,904 (40/21 zubů)

Převodovka: v bloku s motorem
Počet rychlostí: 4
Převody: 1 – 1 : 15,76
2 – 1 : 8,80
3 – 1 : 6,36
4 – 1 : 5,08
Řazení: nožní, dvojzvratným pedálem po levé straně, se samočinným vypínáním spojky
Sekundární převod: zapouzdřeným válečkovým řetězem 1/2 x 5/16", 99+1 článek
Převodový poměr: 1 : 1,294 (40/15 zubů)

Rám: bezrámová konstrukce - samonosná karoserie z ocelového plechu
Pérování vpředu: dva gumové bloky, namáhané na střh, doplněné teleskopickým tlumičem kmitů a dvěma gumovými dorazy
Zdvih předního pérování: 100 mm
Pérování vzadu: gumový blok, namáhaný na střih
Zdvih zadního pérování: 95 mm
Přední brzda: mechanická bubnová s vnitřními čelistmi, ovládaná bowdenem ruční pákou na pravé straně řidítek
Zadní brzda: mechanická bubnová s vnitřními čelistmi, ovládaná bowdenem od nožního pedálu na pravé straně
Průměr brzdových bubnů: Ø 140 mm
Šířka obložení: 35 mm
Kola: 12", vzájemně vyměnitelná
Ráfky: 2,15 B x 12" dělené, upevněné šrouby k pětiramenné hvězdici náboje kola
Pneumatiky: 3,25 – 12 s duší

Délka: 2.000 mm
Šířka: 685 mm
Výška: 1.020 mm (bez plexiskla)
Rozvor: 1.345 mm
Světlost: 130 mm

Výška sedla: mm

Vlastní (suchá) váha: 133 kg
Pohotovostní váha: 141 kg
Povolené zatížení: 150 kg
Objem nádrže: 12 litrů
Náplň oleje v motoru: l

Spotřeba na 100 km: 3,2 litru (při rychlosti 50 km/hod.)
Spotřeba na 100 km: 2,5 litru (při rychlosti 40 km/hod.)


Nejvyšší rychlost: 80 km/hod.
Stoupavost s plným zatížením: 38%
Motor Čezeta 175 ccm typ 501 / 03 s ventilátorem, poháněným klínovým řemínkem od prodlouženého levého konce klikového hřídele. Tento motor měl hlavu válce s příčným žebrováním.
Křivka průběhu výkonu, spotřeby a kroutícího momentu motoru ČZ 175 ccm typ 501 / 03 s ventilátorem.
Reklamní kresba, vydaná ke 40.výročí vzniku továrny ČZ.
Čezeta 501 / 03 už jako pečlivě zrenovovaný veterán.
Dvoubarevná kombinace "tyrkysová se šedobéžovou" bylo velmi časté provedení, v němž se dělaly i mopedy Stadion.

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text