JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
U
T
V
W
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


AERO - MINOR, závodní verze


Závodní Aero-Minor ze sbírky "Veteran Garage Ambrož & Roděj" při startu do druhé etapy jízdy "Cesta kolem Světa".
Za volantem Radek Ambrož.
Závodní Aero-Minor z kolekce "Veteran Garage Roděj & Ambrož" na výstavě Mobil Salon v Českých Budějovicích.
1950
Ve středu 8. února byla ve výstavním prostoru po koncem války vybombardovaném prostoru vedle kina Jalta na Václavském náměstí uspořádána podnikem Mototechna výstava nšich sportovních motocyklů a automobilů, spojená s večerní estrádou. Vystaven byl závodní Aero-Minor, který "dosáhl pronikavého vítězství ve francouzském závodě Le Mans", druhým byla tovární závodní škodovka, která zvítězila ve Velké ceně Brna.
(foto Svět Motorů)
1950
Dne 30.dubna se jel v Praze na Žižkově závod "Dvěma směry", ze kterého je tento snímek, uveřejněný v časopisu Svět motorů č. 80.
Od začátku až do konce vedl František Sutnar na sportovním Aero-Minoru a druhý za ním dojel Otto Krattner na stejném voze. Aby speciály Aero-Minor mohly startovat ve třídě sportovních vozů, musely mít blatníky a funkční reflektory - viz fotografie.
1950
V neděli 17.září 1950 se jel I.Ostravský automobilový závod - na snímku z reportáže ve Světě motorů č.89 je start třídy sportovních vozů do 750 ccm obsahu, která byla dle autora článku nejzajímavější jízdou celého dne.
Zleva jsou na Aero Minorech Zdeněk Treybal a Sutnar, vedle Turek.
Lancmanova "Placka"
Unikátním továrním speciálem byl v Motorletu Jinonice postavený dvoumístný vůz v karoserii, určené pro kategorii "sportovních vozů do 750 ccm". Původní motor 615 ccm byl upraven na obsah 744 ccm, kdy dával cca 30 koní. Pro charakteristický tvar hliníkové karoserie, nízké a poměrně široké, s reflektory schovanými za mřížovou maskou a se zakrytými zadními koly, se mu přezdívalo "Placka".
Vůz byl přihlášen ke startu ve slavném závodě Montlhéry, kde dojel na druhém místě (kvůli problémům s přehříváním motoru).
V padesátých letech jej v libereckém autoklubu Svazarmu měl jeho náčelník, závodní jezdec Leopold Lancman. Vůz tehdy parkoval ve svépomocné dílně nedaleko pekáren...
Na prvním snímku za volantem obdivovaného vozu Karel Duchek, který dělal nějakou dobu v Liberci Poldovi Lancmanovi mechanika, vedle něj jeho žena.
Na druhém Duchkův syn Kája, před vraty Svépomocné dílny Libereckého autoklubu Svazarmu.
1950
V. Liberecký okruh automobilů a motocyklů - "Polda" (Leopold) Lancman si jede pro druhé místo ve třídě do 750 ccm - fotografie z červencového čísla časopisu Svět motorů.
1953
Josef Štyler byl známým automobilovým jezdcem padesátých let. Startoval ve třídě do 750 ccm s vozem Aero Minor Sport ve vlastní úpravě pod značkou Margab SS.
Vůz prodělal v průběhu své závodní kariéry několik retuší, na druhém snímku je s upravenou přídí, jak byl prezentován na výstavě v Národním technickém muzeu NTM v Praze v roce 1955. 1953_Minor_MargabSS_Josef_Styler
Stuttgart 2008

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text