JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
U
T
V
W
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


OPEL Olympia 1,3 litru - model 1935;


Opel Olympia v provedení Cabrio-Limousine 1935. Lehký střední vůz, představený v únoru roku 1935, který se stal doslova milníkem v automobilové historii. Byl totiž prvním sériově vyráběným osobním vozem Opel s celokovovou samonosnou karoserií.

Výrobce:
Adam Opel AG., Rüsselsheim, Deustchland
Opel Olympia v provedení dvoudvéřová limousina. Většina automobilových výrobců vždy představovala jako základní typ limuzínu. Kabriolety, eventuelně dvousedadlové sportovní karoserie následovaly až později.
U typu Opel Olympia to bylo obráceně, nejprve šel v dubnu 1935 do výroby polokabriolet (označovaný jako Cabrio-Limousine). Zavřený dvoudvéřový vůz se začal vyrábět až na podzim roku 1935.
První série vozů z roku 1935 ještě měla třirychlostní převodovku a mechanické brzdy, ovládané lanky.
Technické údaje:

Motor: řadový čtyřválec SV

Vrtání: Ø 87,5 mm
Zdvih: 90 mm
Obsah: 1 288 ccm
Kompresní stupeň: 1 : 6
Výkon: 24 ks při 3 300 ot./min.
Písty: z lehké slitiny
Blok válců: ze šedé litiny
Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 3, kluzná
Pohon vačkového hřídele: čelními ozubenými koly

Karburátor: spádový Opel, licence Carter
Doprava paliva: mechanickou membránovou pumpou
Chlazení: vodní, nucené s vodní pumpou
Obsah chladiče: 6,5 litrů
Mazání: tlakové, oběžné
Olejová náplň: 3,5 litrů
Olejové čerpadlo: zubové
Zapalování: bateriové s rozdělovačem
Baterie: 6 V / 70 Ah v motorovém prostoru
Dynamo: 6 V / 90 W

Spojka: jednolamelová suchá
Převodovka: 3-rychlostní, v bloku s motorem
Řazení: přímé, uprostřed vozu
Převody: 1.stupeň - 1 : 3,52
2.stupeň - 1 : 1,69
3.stupeň - 1 : 1,0

Hnací náprava: zadní - pevná
Převod zadní nápravy: 1 : 5,143

Podvozek: samonosná ocelová karoserie
Přední náprava: systém Dubonet s vestavěnými olejovými tlumiči
Zadní pérování: podélnými listovými péry se stabilizátorem
Řízení: šnekem a segmentem, převod 1 : 15, volant vlevo
Nožní brzda: mechanická, prostřednictvím lanek na všechna kola
Ruční brzda: mechanická, prostřednictvím lanek na všechna kola
Mazání podvozku: individuálními tlakovými mazničkami

Kola: plné ocelové disky s ráfkem 3,00 D x 16", upevněná čtyřmi šrouby s malou roztečí
Pneumatiky: 5,00 – 16 nízkotlaké, balonové

Rozvor: 2 370 mm
Rozchod vpředu: 1 110 mm
Rozchod vzadu: 1 168 mm

Délka vozu: 3 950 mm
Šířka: 1 430 mm
Výška: 1 535 mm
Nejmenší průměr otáčení: 12,8 m

Vlastní váha zavřeného vozu: 860 kg
Nejvyšší přípustná váha: 1 230 kg
Nejvyšší rychlost: 100 km / hod.
Spotřeba na 100 km: 9,5 l
Objem nádrže: 28 litrů (v zádi vozu)

Cena dvoudveřové limousiny: 2.500,. RM (Říšských marek)
Cena dvoudveřové Cabrio-Limousiny: 2.500,- RM

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text