JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
O
N
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


ZÜNDAPP K 350


Zündapp K 350 Silný dvoutaktní cestovní motocykl obsahu 350 ccm ve dvojitém lisovaném rámu a s pohonem zadního kola kardanem, vyráběný v období 1935-36.

Výrobce:
ZÜNDAPP, Ges.m.b.H., Nürnberg, Deutschland
Typová řada strojů s dvojitými lisovanými rámy, pozoruhodnými čtyřrychlostními řetězovými převodovkami a pohonemzadního kola kardanem byla dílem konstrukérů bratrů Richarda a Xavera Küchena a do výrobního úprogramu postupně naběhla od roku 1933. Jednoválcová třistapadesátka se v tomto provedení začala vyrábět od roku 1935.
Technické údaje:

Motor: dvoutaktní vzduchem chlazený
Typ: Zündapp K 350
Počet válců: 1
Uspořádání: stojatý jednoválec, sešroubovaný do bloku s převodovkou
Vrtání: Ø 75 mm
Zdvih: 79 mm
Objem válců: 347 ccm
Maximální výkon: 12 ks při 3.700 ot./min.
Otáčky normální: 2.540 při 60 km/hod.
Otáčky maximální: 4.50 při 95 km/hod.
Kompresní poměr: 1 : 6
Mazání: směsí benzínu s olejem
Klikový hřídel:
Počet ložisek klikového hřídele:1 kuličkové a jedno kuličkové dvojité
Ojniční ložisko: jehlové s klecí
Píst: z hliníkové slitiny
Hlava válce: snímací, z lehké slitiny
Zapalování: bateriové 6 V s přerušovačem na rotoru dynama
Dynamo: Bosch Noris DS 6/50, na předním konci klikového hřídele
Předstih: stavitelný ruční páčkou na řidítkách
Originální svíčky:
Karburátor: Amal 5/411
Spojka: jednolamelová, v setrvačníku motoru

Převodovka: řetězová Zündapp, sešroubovaná do jednoho celku s motorem
Počet rychlostí: 4
Převodové poměry: 1. stupeň 1 : 3
2. stupeň 1 : 1,9
3. stupeň 1 : 1,15
4. stupeň 1 : 0,96
Řazení: ruční, dlouhou pákou přímo z převodovky
Přenos síly na zadní kolo: kardanovým hřídelem
Stálý zadní převod: spirálově ozubená kuželová hruška a talířové kolo
Převod: 1 : 5,6

Rám: dvojitý uzavřený, lisovaný z ocelového plechu, vzadu bez pérování
Stojan: hlavní centrální a pomocný pod předním kolem
Stupačky: kulaté gumové, přestavitelné
Přední vidlice: paralelogramová lisovaná s dvojicí spirálových per a třecím tlumičem
Přední brzda: mechanická bubnová s vnitřními čelistmi, ovládaná bowdenem ruční pákou na pravé straně řidítek
Zadní brzda: mechanická bubnová s vnitřními čelistmi, ovládaná táhlem pomocí nožního pedálu na pravé straně
Kola: 19" drátová
Ráfky: rozměru 3 x 19, ocelové prohloubené
Pneumatiky: 3,50 – 19 s duší, nízkotlaké
Sedlo: gumové, podepřené dvěma spirálovými pružinami

Parametry
Rozvor: 1.390 mm
Délka: 2.150 mm
Šířka: 815 mm
Výška: 900 mm

Světlost: 135 mm pod rourou výfuku
Výška sedla: 720 mm
Výška řidítek: 880 mm (přestavitelná)

Vlastní (pohotovostní) váha: 157 kg
Dovolené zatížení: 180 kg
Objem nádrže: 12,5 l

Spotřeba na 100 km: 3,5 l při sólo jízdě rychlostí 65 km/hod.
Spotřeba oleje na 100 km: 0,18 l
Nejvyšší rychlost: 95 km / hod.