JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


ZÜNDAPP Z 300


Z 300 Reichswehr
Cestovní motocykl s možností připojení sidecaru.
První "silný" stroj Zündapp, vyráběný v období let 1928-30.

Výrobce:
ZÜNDAPP, Ges.m.b.H., Nürnberg, Deutschland
Technické údaje:

Motor: dvoutaktní, vzduchem chlazený
Počet válců: 1
Vrtání: Ø 68 mm
Zdvih: 82,5 mm
Objem válců: 298 ccm
Maximální výkon: 9 ks při 3.200 ot./min.
Kompresní poměr:
Válec: litinový, lehce kupředu skloněný
Hlava válce: nesnímací, odlitá vcelku s válcem
Počet ložisek klikového hřídele:
Ojniční ložisko:
Píst: z lehké slitiny, s deflektorem
Mazání: oddělené, ztrátové, automatickou pumpou
Zapalování: stojatým dynamomagnetem Fenag
Osvětlení: elektrické
Karburátor: dvoušoupátkový s regulací vzduchu
Spojka: jednolamelová suchá, s korkovým obložením
Primární převod: řetězem
Převodový poměr:

Převodovka: oddělená
Počet rychlostí: 3
Řazení: ruční, dlouhou pákou na převodovce
Sekundární převod: válečkovým řetězem

Rám: šroubovaný, z kovaných I profilů
Stojany: sklápěcí, pod předním i pod zadním kolem
Pérování vpředu: paralelogramová kovaná vidlice se spirálovým pérem a třecím tlumičem
Přední brzda: mechanická bubnová s vnitřními čelistmi, ovládaná bowdenem ruční pákou na pravé straně řidítek
Zadní brzda: mechanická bubnová s vnitřními čelistmi, ovládaná patou, pomocí pedálu na levé straně
Kola: drátová
Ráfky: falcové
Pneumatiky: 26 x 2,85
Sedlo: kyvné, odpérované dvěma spirálovými pružinami

Rozvor:
Délka:
Šířka:
Výška:

Vlastní váha: 105 kg bez náplní

Objem benzínové nádrže: 12 l
Objem olejové nádrže:
Spotřeba na 100 km: 3,5 litru
Spotřeba oleje na 100 km: 0,5 litru

Nejvyšší rychlost: 90 km / hod.

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text