JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


ZÜNDAPP DS 350


Zündapp DS 350
Jednoválcový sportovní motocykl, určený pro jezdce, upřednostňující čtyřtaktní stroje.
Byl vyráběn v letech 1937-40.

Výrobce:
ZÜNDAPP, Ges.m.b.H., Nürnberg, Deutschland
Technické údaje:

Motor: čtyřtaktní vzduchem chlazený, s nezvykle provedeným rozvodem 2 x OHV
Počet válců: 1
Uspořádání: stojatý jednoválec v bloku s převodovkou
Vrtání: Ø 82 mm
Zdvih: 85 mm
Objem válce: 346 ccm
Maximální výkon: 17,5 ks při 5.200 ot./min.
Kompresní poměr:
Ventilový rozvod: 2 x OHV (ventily v hlavě, ovládané tyčkami a vahadly od dvou vačkových hřídelů)
Ojniční ložisko:
Píst: z hliníkové slitiny
Zapalování: bateriové 6 V s přerušovačem a cívkou
Dynamo: Noris DS 6/60 W
Předstih: stavitelný ruční páčkou na levé straně řidítek
Originální svíčky:
Mazání: tlakové oběžné s náplní v olejové vaně motoru
Olejová pumpa: zubové čerpadlo, poháněné od kol rozvodu
Karburátory: jeden, přírubový dvoušoupátkový Amal M 76/438 L
Spojka: vícelamelová, v setrvačníku motoru na klikovém hřídeli
Primární převod: trojitým triplex řetězem v olejové lázni (na pravé straně motoru)

Převodovka: řetězová Zündapp, ve společném bloku s motorem
Počet rychlostí: 4
Řazení: nožní, po pravé straně
Sekundární převod: řetězem

Rám: jednoduchý, pod motorem otevřený, s přišroubovanou zadní částí (bez pérování)
Přední vidlice: paralelogramová lisovaná s olejovým tlumičem
Přední brzda: mechanická bubnová s vnitřními čelistmi, ovládaná bowdenem ruční pákou na pravé straně řidítek
Zadní brzda: mechanická bubnová s vnitřními čelistmi, ovládaná táhlem pomocí nožního pedálu na pravé straně
Kola: 19" drátová
Ráfky: rozměru 2,75 x 19, ocelové prohloubené
Pneumatiky: 3,25 – 19 s duší
Sedlo: gumové, výkyvné s centrální spirálovou pruřinou

Parametry
Rozvor: 1.420 mm
Délka: 2.100 mm
Šířka: 1.300 mm
Výška: 800 mm

Světlost: 130 mm (pod motorem)
Výška sedla: 720 mm

Vlastní (pohotovostní) váha: 155 kg
Objem nádrže: 12,5 l
Náplň oleje v motoru:

Spotřeba na 100 km: 3 litry
Spotřeba oleje na 100 km: 0,15 litru
Nejvyšší rychlost: sólo 110 km / hod.
Výrobní čísla:

Rok výroby:

1938 ................. 404 001 - 402 500
1939 ................. 404 795 - 406 736
1940 ................. 406 737 ->
řez motorem DS 350

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text