![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
Malá Solnice Piaristické náměstí České Budějovice Otevírací doba: od 1.dubna do 31.října denně 10:00-18:00 tel. 723 247 104 |
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: MANET 90 - 1949 STADION S 22 - 1964 STADION S 27 třírychlostní prototyp - 1961 ŠKODA nákladní typ 706 R - do r. 1954 JAWA 500 OHC model 15 - 1953
Poslední aktualizace:
23.1.2021 Š - ŠKODA 1100 OHC - závodní (typ 968) 22.1.2021 Š - ŠKODA Sport - typ 966 Le Mans 1950 19.1.2021 Š - ŠKODA Sport - typ 966 |
|
BMW - motocykl typ R 2
Výrobce:
Bayerische Motoren- Werke A.G. München Lehký, obsahově nejmenší, motocykl firmy BMW, vyráběný od roku 1931. Ovšem dvoustovka od BMW rozhodně nepatřila mezi stroje ani jednoduché, tak říkajíc "začátečnické", ani levné. Byla velmi promyšleným a technicky dokonalým strojem, konstruovaná zcela v duchu velkých dvouválců BMW.
Technické údaje typu R 2:
MOTOR TYP: M 67 S 1 Výrobní čísla: 101 - 4260 Počet válců: 1 Uspořádání: stojatý jednoválec Vrtání: Ø 63 mm Zdvih: 64 mm Objem válců: 198 ccm Trvalý výkon: 6 ks při 3.500 ot./min. Kompresní poměr: 6,7 : 1 Ventilový rozvod: OHV (ventily v hlavě, ovládané tyčkami a vahadly) Hlava válců: snímatelná, z lehké hliníkové slitiny Válec: ze šedé litiny legované niklem Píst: z lehké slitiny Uložení klikového hřídele: v kuličkových ložiskách Zapalování: 6V bateriové Bosch Předstih: stavitelný ruční páčkou na levé straně řidítek Dynamo: Bosch 6V/30W Baterie: 6V Originální svíčka: Bosch W 175 T1 nebo Bosch 200 G 24 Mazání: oběžné s náplní v olejové vaně motoru Olejová pumpa: zubové čerpadlo poháněné svislou hřídelkou od vačky Karburátor: SUM šoupátkový Spojka: suchá, jednolamelová, v setrvačníku motoru PŘEVODOVKA: TYP: G 67 S 1 Počet rychlostí: 3 Převody: 1. rychlost – 1 : 2,89 2. rychlost – 1 : 1,7 3. rychlost – 1 : 1 Převody se sidecarem: 1. rychlost – 1 : 13,4 2. rychlost – 1 : 7,4 3. rychlost – 1 : 5,2 Řazení: přímé, ruční pákou Přenos síly: kardanovým hřídelem s pružnou spojkou Stálý zadní převod: spirálově ozubená kuželová hruška a talířové kolo Převodový poměr: 1 : 6,75 RÁM: TYP: F 67 S1 Výrobní čísla: 15000 - 19260 Rám: lisovaný dvojitý Přední vidlice: lisovaná, nýtovaná Pérování vpředu: kyvná vidlice s krátkými tažnými raménky, odpruženými listovým pérem Přední brzda: bubnová čelisťová, ovládaná bowdenem ruční pákou na řidítkách Zadní brzda: bubnová čelisťová, ovládaná táhlem a nožním pedálem Kola: 19" drátová Ráfky: 25 x 3", ocelové prohloubené Pneumatiky: 25 x 3 vysokotlaké nebo 3,00 – 19" nízkotlaké (obojí SS s drátem v patce) ČÍSELNÉ ÚDAJE: Délka: 1.950 mm Šířka: 850 mm Výška: 950 mm Rozvor: 1.320 mm Světlost: 130 mm Výška sedla: 700 mm Vlastní váha: 110 kg (bez provozních náplní) Dovolené zatížení: 200 kg Objem nádrže: 11 litrů Náplň oleje v motoru: 1,5 litru Spotřeba benzínu na 100 km: 2,8 litru Spotřeba oleje na 100 km: 0,1 litru Nejvyšší rychlost: 95 km/hod. Cena: 975,- RM (Říšských Marek) |