JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


Poslední aktualizace:
3.7.2020
Ostatní - ŠTíTEK "Carrosserie Vyskočil Slaný"
26.6.2020
C - COMMER QX
24.6.2020
P - PUCH S 4 - WH

BMW - motocykl typ R 2


BMW typ R 2 - model 1931 s odkrytými ventily, otevřeným sáním karburátoru bez filtru, a jen reflektorem (bez koncového světla).
Výrobce:
Bayerische Motoren- Werke A.G. München

Lehký, obsahově nejmenší, motocykl firmy BMW, vyráběný od roku 1931.
Objemová třída do 200 ccm byla v meziválečném Německu zvýhodněna jednak daňově, jednak tím, že nevyžadovala řidičský průkaz, proto byla zastoupena v programu prakticky každého výrobce motocyklů.
Ovšem dvoustovka od BMW rozhodně nepatřila mezi stroje ani jednoduché, tak říkajíc "začátečnické", ani levné. Byla velmi promyšleným a technicky dokonalým strojem, konstruovaná zcela v duchu velkých dvouválců BMW.
Technické údaje typu R 2:

MOTOR

TYP: M 67 S 1
Výrobní čísla: 101 - 4260

Počet válců: 1
Uspořádání: stojatý jednoválec
Vrtání: Ø 63 mm
Zdvih: 64 mm
Objem válců: 198 ccm
Trvalý výkon: 6 ks při 3.500 ot./min.
Kompresní poměr: 6,7 : 1
Ventilový rozvod: OHV (ventily v hlavě, ovládané tyčkami a vahadly)
Hlava válců: snímatelná, z lehké hliníkové slitiny
Válec: ze šedé litiny legované niklem
Píst: z lehké slitiny
Uložení klikového hřídele: v kuličkových ložiskách
Zapalování: 6V bateriové Bosch
Předstih: stavitelný ruční páčkou na levé straně řidítek
Dynamo: Bosch 6V/30W
Baterie: 6V
Originální svíčka: Bosch W 175 T1 nebo Bosch 200 G 24
Mazání: oběžné s náplní v olejové vaně motoru
Olejová pumpa: zubové čerpadlo poháněné svislou hřídelkou od vačky
Karburátor: SUM šoupátkový
Spojka: suchá, jednolamelová, v setrvačníku motoru

PŘEVODOVKA:
TYP: G 67 S 1

Počet rychlostí: 3
Převody:
1. rychlost – 1 : 2,89
2. rychlost – 1 : 1,7
3. rychlost – 1 : 1

Převody se sidecarem:
1. rychlost – 1 : 13,4
2. rychlost – 1 : 7,4
3. rychlost – 1 : 5,2

Řazení: přímé, ruční pákou
Přenos síly: kardanovým hřídelem s pružnou spojkou
Stálý zadní převod: spirálově ozubená kuželová hruška a talířové kolo
Převodový poměr: 1 : 6,75

RÁM:
TYP: F 67 S1
Výrobní čísla: 15000 - 19260

Rám: lisovaný dvojitý
Přední vidlice: lisovaná, nýtovaná
Pérování vpředu: kyvná vidlice s krátkými tažnými raménky, odpruženými listovým pérem
Přední brzda: bubnová čelisťová, ovládaná bowdenem ruční pákou na řidítkách
Zadní brzda: bubnová čelisťová, ovládaná táhlem a nožním pedálem
Kola: 19" drátová
Ráfky: 25 x 3", ocelové prohloubené
Pneumatiky: 25 x 3 vysokotlaké nebo 3,00 – 19" nízkotlaké (obojí SS s drátem v patce)

ČÍSELNÉ ÚDAJE:

Délka: 1.950 mm
Šířka: 850 mm
Výška: 950 mm
Rozvor: 1.320 mm
Světlost: 130 mm
Výška sedla: 700 mm

Vlastní váha: 110 kg (bez provozních náplní)
Dovolené zatížení: 200 kg
Objem nádrže: 11 litrů
Náplň oleje v motoru: 1,5 litru

Spotřeba benzínu na 100 km: 2,8 litru
Spotřeba oleje na 100 km: 0,1 litru
Nejvyšší rychlost: 95 km/hod.

Cena: 975,- RM (Říšských Marek)

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text