JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
U
T
V
W
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


ZÜNDAPP KS 500


Zündapp KS 500 model 1936
Sportovní motocykl, určený jak pro rychlou sólo jízdu, tak i pro jízdu se sidecarem.

Výrobce:
ZÜNDAPP, Ges.m.b.H., Nürnberg, Deutschland
Technické údaje:

Motor: čtyřtaktní vzduchem chlazený dvouválec OHV
Počet válců: 2
Uspořádání: plochý dvouválec – boxer
Vrtání x zdvih: Ø 69 mm x 66,6 mm
Objem válců: 493 ccm
Maximální výkon: 24 ks při 5.200 ot./min.
Kompresní poměr: 1 : 6,6
Otáčky normální: 2.500 při 60 km/hod.
Otáčky maximální: 5.320 při 130 km/hod.
Ventilový rozvod: OHV (ventily v hlavě, ovládané tyčkami a vahadly)
Klikový hřídel: z jednoho kusu, kovaný
Počet ložisek klikového hřídele: 1 kuličkové, 2 válečková
Ojniční ložiska: jehlová s klecemi, běžící v půlených ojničních okách
Písty: z hliníkové slitiny s rovným dnem a zahloubeními pro ventily, á 2 těsnící a 1 stírací kroužek
Zapalování: bateriové 6 V s přerušovačem a dvojvývodovou cívkou
Dynamo: Noris DS 6/50/5 (uložené na předním konci klikového hřídele)
Předstih: stavitelný ruční páčkou na levé straně řidítek
Originální svíčky:
Mazání: tlakové oběžné s náplní v olejové vaně motoru
Olejová pumpa: zubové čerpadlo, poháněné od kol rozvodu
Karburátory: dva, dvoušoupátkové Amal T5, speciální provedení
Spojka: vícelamelová, v setrvačníku motoru

Převodovka: řetězová Zündapp, sešroubovaná do jednoho celku s motorem
Počet rychlostí: 4
Převodové poměry: 1. stupeň 1 : 3,0
2. stupeň 1 : 1,8
3. stupeň 1 : 1,136
4. stupeň 1 : 0,88
Řazení: nožní, s pomocnou ruční pákou
Přenos síly: kardanovým hřídelem
Stálý zadní převod: spirálově ozubená kuželová hruška a talířové kolo
Převod: sólový 1 : 5,63
sidecarový 1 : 643

Rám: dvojitý uzavřený, lisovaný z ocelového plechu, vzadu bez pérování
Přední vidlice: paralelogramová lisovaná s dvojicí spirálových per a olejovým tlumičem
Přední brzda: mechanická bubnová s vnitřními čelistmi, ovládaná bowdenem ruční pákou na pravé straně řidítek
Zadní brzda: mechanická bubnová s vnitřními čelistmi, ovládaná táhlem pomocí nožního pedálu na pravé straně
Kola: 19" drátová, vzájemně výměnná
Ráfky: rozměru 3 x 19, ocelové prohloubené
Pneumatiky: 3,50 – 19 s duší, nízkotlaké
Sedlo: gumové, podepřené dvěma spirálovými péry

Parametry
Délka: 2.150 mm
Šířka: 815 mm
Výška: 900 mm

Světlost: 130 mm (pod motorem)
Výška sedla: 720 mm

Vlastní (pohotovostní) váha: 185 kg včetně náplní
Objem nádrže: 12,5 litrů
Náplň oleje v motoru: cca 2,5 litru

Spotřeba na 100 km: sólo 4 litry
Spotřeba oleje na 100 km: 0,1 litru
Nejvyšší rychlost: sólo 125 - 130 km / hod.
se sidecarem 100 - 105 km / hod.
Výrobní čísla:

Rok výroby:

1936 ................. 170 001 - 171 107
1937 ................. 171 108 - 171 785
1938 ................. 171 786 - 172 222
Zündapp KS 500 model 1939. Sportovní typ Zündapp KS 500 byl vybaven gumovými přestavitelnými "sportovními"stupačkami (na rozdíl od typů cestovních, které měly pohodlné a rozměrné hliníkové podlážky).
Zatímco starší modely měly sedlo řidiče podepřené dvěma spirálovými pružinami, model 1939 už měl sedlo řešené jako výkyvné, odpérované dvojicí vodorovně uložených pružin, namáhaných na tah.

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text