JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
U
T
V
W
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


ZÜNDAPP K 200


Zündapp K 200
První dvoutaktní motocykl o obsahu 200 ccm ve dvojitém trubkovém rámu a s pohonem zadního kola kardanem.

Výrobce:
ZÜNDAPP, Ges.m.b.H., Nürnberg, Deutschland
Technické údaje:

Motor: dvoutaktní vzduchem chlazený
Typ: Zündapp K 200
Počet válců: 1
Uspořádání: stojatý jednoválec, sešroubovaný do bloku s převodovkou
Vrtání: Ø 60 mm
Zdvih: 70 mm
Objem válců: 198 ccm
Maximální výkon: 6,5 ks při 4.000 ot./min.
Kompresní poměr: 1 : 5,6
Mazání: směsí benzínu s olejem
Klikový hřídel:
Počet ložisek klikového hřídele:
Ojniční ložisko:
Píst: z hliníkové slitiny s deflektorem, od roku 1934 plochý
Hlava válce: snímací, z lehké slitiny
Zapalování: bateriové 6 V
Dynamo: Bosch 50 Watt
Předstih: stavitelný ruční páčkou na levé straně řidítek
Originální svíčky:
Karburátor: Bing Ø 20 mm
Spojka: jednolamelová, v setrvačníku motoru

Převodovka: řetězová Zündapp, sešroubovaná do jednoho celku s motorem
Počet rychlostí: 4
Převodové poměry: 1. stupeň 1 :
2. stupeň 1 :
3. stupeň 1 :
4. stupeň 1 :
Řazení: ruční, dlouhou pákou přímo z převodovky
Přenos síly na zadní kolo: kardanovým hřídelem
Stálý zadní převod: spirálově ozubená kuželová hruška a talířové kolo
Převod:

Rám: dvojitý uzavřený, lisovaný z ocelového plechu, vzadu bez pérování
Stojan: hlavní centrální a pomocný pod předním kolem
Přední vidlice: paralelogramová lisovaná s dvojicí spirálových per a třecím tlumičem
Přední brzda: mechanická bubnová s vnitřními čelistmi, ovládaná bowdenem ruční pákou na pravé straně řidítek
Zadní brzda: mechanická bubnová s vnitřními čelistmi, ovládaná táhlem pomocí nožního pedálu na pravé straně
Kola: 19" drátová
Ráfky: rozměru 3 x 19, ocelové prohloubené
Pneumatiky: 3,50 – 19 s duší, nízkotlaké
Sedlo: gumové, podepřené dvěma spirálovými pružinami

Parametry
Délka: mm
Šířka: mm
Výška: mm

Světlost:
Výška sedla: mm

Vlastní (pohotovostní) váha: 132 kg
Dovolené zatížení: kg
Objem nádrže: 12 l

Spotřeba na 100 km: 3 l při rychlosti 60 km/hod.
Spotřeba oleje na 100 km: 0,15 l
Nejvyšší rychlost: 80 km / hod.
Kresba motoru K 200 s řetězovou převodovkou
Výrobní čísla:

Rok výroby:

1933 ................. 130 001 - 132 700 (motor s deflektorem)
1934 ................. 133 201 - 134 999 (motor s tříkanálovým vyplachováním)

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text