JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
O
N
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


ZÜNDAPP DBK 200


Zündapp DBK 200 z roku 1936
Cestovní dvoutaktní motocykl o obsahu 200 ccm ve dvojitém lisovaném rámu, s pohonem zadního kola řetězem.

Výrobce:
ZÜNDAPP, Ges.m.b.H., Nürnberg, Deutschland
Technické údaje:

Motor: dvoutaktní, vzduchem chlazený, v bloku s převodovkou
Typ: DK 200
Počet válců: 1
Vrtání: Ø 60 mm
Zdvih: 70 mm
Objem válců: 196 ccm
Otáčky normální: 3.300 ot./min. při 60 km/hod.
Otáčky maximální: 4.300 ot./min. při 80 km/hod.
Maximální výkon (brzděný): 7 ks při 3.850 ot./min.
Kompresní poměr: 1 : 6,1
Válec: stojatý, litinový
Hlava válce: snímací, z lehké hliníkové slitiny
Počet ložisek klikového hřídele: 1 kuličkové a 1 kuličkové dvouřadé
Ojniční ložisko: jehlové s klecí
Píst: z lehké slitiny
Mazání: olejem přidaným do benzínu
Zapalování: bateriové 6 V
Dynamo: setrvačníkové 50 W
Karburátor: Bing A 2/20/0 dvoušoupátkový s regulací vzduchu
Spojka: vícelamelová, v olejové lázni
Primární převod: řetězem v olejové lázni
Převodový poměr: 1 : 2,18

Převodovka: Zündapp, v bloku s motorem
Počet rychlostí: 3
Řazení: ruční, kulisové po pravé straně nádrže
Převody: 1 – 1 : 3,25
2 – 1 : 1,71
3 – 1 : 1
Sekundární převod: válečkovým řetězem
Převodový poměr: 1 : 2,8

Rám: dvojitý uzavřený, lisovaný z plechu a svařený, vzadu neodpérovaný
Stojan: centrální
Pérování vpředu: paralelogramová lisovaná vidlice se spirálovým pérem a třecím tlumičem
Přední brzda: mechanická bubnová s vnitřními čelistmi, ovládaná bowdenem ruční pákou na pravé straně řidítek
Zadní brzda: mechanická bubnová s vnitřními čelistmi, ovládaná táhlem pomocí nožního pedálu na levé straně
Kola: 19" drátová
Ráfky: rozměru 2,5 x 19, ocelové prohloubené
Pneumatiky: 3,00 – 19 s duší, nízkotlaké

Rozvor: 1.335 mm
Délka: 2.080 mm
Šířka: 750 mm
Výška: 900 mm

Světlost: 130 mm
Výška sedla: 700 mm
Výška rukojetí řidítek: 860 mm

Vlastní váha: 125 kg bez náplní
Dovolené zatížení: 160 kg
Celková přípustná váha: 285 kg

Objem nádrže: 12 l
Spotřeba na 100 km: 2,75 litru
Spotřeba oleje na 100 km: 0,15 litru

Nejvyšší rychlost: 85 km / hod.
Výrobní čísla:

Rok výroby:

1935 ................. 302 501 - 302 690
1936 ................. 302 691 - 305650
1937 ................. 305 651 - 309 850
1938 ................. 309 851 - 310 850
Zündapp DBK 200 zprava zepředu Zündapp DBK 200 byl v podstatě nástupcem původního modelu DK 200, který měl motor s venku se točícím chromovaným setrvačníkem a byl v roce 1935 vyroben v dvaapůl tisícové sérii.
Už na podzim téhož roku se dočkal inovace v podobě vyobrazeného typu DBK 200, od něhož se lišil motorem, který už měl setrvačník uvnitř, pod pravým víkem motoru.
řez motorem DB Nádherná kresba z pera reklamního grafika Thusiuse představuje motor Zündapp DB 200 v částečném řezu, kde je názorně vidět, jak byl u tohoto motoru původně vnější setrvačník ukryt pod pravé (spojkové) víko.