![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
Malá Solnice Piaristické náměstí České Budějovice Otevírací doba: od 1.dubna do 31.října denně 10:00-18:00 tel. 723 247 104 |
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ŠKODA 1101 a 1102 v užitkových verzích JAWA 500 OHC model 15 - 1953 Elektrické zapojení ČZ 125 c a 150 c ERA - sidecary TATRA nákladní typ 111
Poslední aktualizace:
24.1.2021 Š - ŠKODA 645 23.1.2021 Ostatní - JAWA 1934 - Plaketa "I. celostátní sjezd Jawistů v Praze 15.-16. září 1934" Ostatní - Brno - Soběšice 2018 - plaketa |
|
DKW typ SB 350
Výrobce:
AUTO-UNION, Werk DKW Zschopau, Deutschland Jednoválcový dvoutaktní motocykl o obsahu 350 ccm, vyráběný v období 1934 - 1936 (cca 12.000 ks) a v inovovaném provedení v období 1936 - 1938 (cca 16.700 ks). Byl zkonstruován podle patentu dr. Schnürleho, což znamená, že měl píst s plochým, jen lehce bombírovaným dnem bez deflektoru. Píst byl z lehké hliníkové slitiny, v horní části se třemi těsnícími kroužky a s okénky měl v obou bocích pláště, kudy (viz vyobrazení) proudila směs z karteru do přepouštěcích kanálů válce. Ty byly nasměrovány tak, aby se oba proudy směsi u zadní stěny válce srážely, mířily směrem vzhůru a následně se v kulovité prohlubni hlavy otočily zpět dolů a před sebou vytlačovaly zbytky unikajících spálených plynů do výfukových kanálů.
Technické údaje modelů 1934 - 1936
Motor: Dvoutaktní, chlazený náporem vzduchu Typ: UT 350 Počet válců: 1 Vrtání: Ø 76 mm Zdvih: 76 mm Obsah: 342 ccm Výkon: 11 ks Mazání: směsí benzínu s olejem v poměru 1 : 25 Karburátor: Amal Čistič vzduchu: Knecht Píst: z lehké slitiny Klikový hřídel: lisovaný ze tří dílů Ojniční ložisko: jehlové Hlavní ložiska klikového hřídele: 3, kuličková Zapalování: bateriové Baterie: 6 V Dynamo: 6V - 75/90 W Primární převod: ozubenými koly, běžícími v olejové lázni Spojka: vícelamelová, obložená korkem, běžící v olejové lázni Toto pro nás nezvykle znějící prohlášení vzniklo na základě skutečnosti, že v předválečném Německu nebyl řidičský průkaz k řízení motocyklů do obsahu válce 200 ccm potřeba (tudíž tyto stroje byly mnohem prodávanější). Německo si od této právní úpravy slibovalo prudký rozmach motorizace a tím dostatečný počet potenciálních vojáků, schopných řídit motocykl. |