JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
U
T
V
W
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


DKW typ SB 350


SB_350_1935
Výrobce:
AUTO-UNION, Werk DKW Zschopau, Deutschland

Jednoválcový dvoutaktní motocykl o obsahu 350 ccm, vyráběný v období 1934 - 1936 (cca 12.000 ks) a v inovovaném provedení v období 1936 - 1938 (cca 16.700 ks). řez válcem motoru SB 350 - 1936 Motor tohoto motocyklu měl typové označení UT 350 a byl to dvoutaktní jednoválec v bloku s třírychlostní, ručně řazenou, převodovkou.
Byl zkonstruován podle patentu dr. Schnürleho, což znamená, že měl píst s plochým, jen lehce bombírovaným dnem bez deflektoru. Píst byl z lehké hliníkové slitiny, v horní části se třemi těsnícími kroužky a s okénky měl v obou bocích pláště, kudy (viz vyobrazení) proudila směs z karteru do přepouštěcích kanálů válce. Ty byly nasměrovány tak, aby se oba proudy směsi u zadní stěny válce srážely, mířily směrem vzhůru a následně se v kulovité prohlubni hlavy otočily zpět dolů a před sebou vytlačovaly zbytky unikajících spálených plynů do výfukových kanálů.
Vodorovný řez motorem typu UT 350, používaným v motocyklu DKW SB 350.
Český prospekt SB 350 - 1935 líc
Český prospekt SB 350 - 1935 rub
Technické údaje modelů 1934 - 1936

Motor: Dvoutaktní, chlazený náporem vzduchu
Typ: UT 350
Počet válců: 1
Vrtání: Ø 76 mm
Zdvih: 76 mm
Obsah: 342 ccm
Výkon: 11 ks
Mazání: směsí benzínu s olejem v poměru 1 : 25
Karburátor: Amal
Čistič vzduchu: Knecht
Píst: z lehké slitiny
Klikový hřídel: lisovaný ze tří dílů
Ojniční ložisko: jehlové
Hlavní ložiska klikového hřídele: 3, kuličková
Zapalování: bateriové
Baterie: 6 V
Dynamo: 6V - 75/90 W

Primární převod: ozubenými koly, běžícími v olejové lázni
Spojka: vícelamelová, obložená korkem, běžící v olejové lázni
SB 350 z roku 1935 v provedení pro německý Reichswehr (Říšskou brannou moc).
DKW 350 SB model GS byla varianta, určená pro jízdu či soutěže v terénu, z toho důvodu měl motocykl výfuky vedené vrchem.
Tovární fotografie DKW SB 350 - model s novou protáhlou nádrží a mírně prodlouženým rámem, který se dodával od roku 1936.
Prospekt z roku 1936, v jehož záhlaví se firma DKW chlubí, že její typ SB 350 je nejprodávanějším německým motocyklem sezóny, který vyžaduje řidičský průkaz.
Toto pro nás nezvykle znějící prohlášení vzniklo na základě skutečnosti, že v předválečném Německu nebyl řidičský průkaz k řízení motocyklů do obsahu válce 200 ccm potřeba (tudíž tyto stroje byly mnohem prodávanější).
Německo si od této právní úpravy slibovalo prudký rozmach motorizace a tím dostatečný počet potenciálních vojáků, schopných řídit motocykl.
Třistapadesátka SB 360 v provedení z prospektu pro rok 1937.
Titulní stránka prospektu na modely DKW SB 250 a SB 350, vydaného v roce 1938.

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text