![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
Malá Solnice Piaristické náměstí České Budějovice Otevírací doba: od 1.dubna do 31.října denně 10:00-18:00 tel. 723 247 104 |
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ČZ 150 c - 1951 STADION S 22 - 1964 PETRÁK Speciál 2 x 125 ccm - 1949 ŠKODA nákladní typ 706 R - do r. 1954 MOTOR BD 1S 38 AVZ-2 "Levoboček" 1949
Poslední aktualizace:
22.2.2021 P - PHÄNOMEN Granit 25 H 20.2.2021 Š - ŠKODA 1101 osobní vozy T - TATRA T 600 Tatraplan |
|
ČZ sidecary
Reklamní obrázek z časopisu Motor Revue č. 364 ze dne 20. června 1939, uveřejněný s textem:
"Půllitr ČZ s elegantním sidecarem je tak lákavý, že mu neodolá žádná hezká dívka. Proto kdo chceš mít hezkou dívku..." Foto Ing. Fabinger "Pardubický zmrzlinář Poláček si k motorovému kolu ČZ 98 ccm připojil svérázný sidecar pro rozvážení své sladké a chladné pochoutky. Je velmi spokojen."
KOMENTÁŘE:
12.10.2013 Klingenberk:
K motocyklům ČZ od 1936 r.v. například v Polsku bylo dovoleno připojovat sidecar i u 175 ccm.Tahle tradice se dochovala i u typu 470 jednoloaf po roce 1960. K tomuto 9 Koní silnému stroji 175 se přidělával odlehčený sidecar - Velorex Sovětské výroby.Rám byl obdélník s navařencem.Za příplatek se dal koupit předělaný motor 250 (172) s ventilátorem.Voš byla vlastně DKW. Přidat kometář k článku: |