![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
Malá Solnice Piaristické náměstí České Budějovice Otevírací doba: od 1.dubna do 31.října denně 10:00-18:00 tel. 723 247 104 |
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 27 třírychlostní prototyp - 1961 PETRÁK Speciál 2 x 125 ccm - 1949 ZETOR 25 - traktor JAWA 500 OHC model 15 - 1953 TAP - sidecary Tlustoš Kbely
Poslední aktualizace:
17.4.2018 O - OGAR Standard 1934 - 1937 16.4.2018 D - DŘEVOPLYN - náhradní paliva F - FORD nákladní německý typ V 3000 S / V 3000 A |
|
TEMPO terénní typ G 1200VIDAL & SOHN, TEMPO-WERK, Hamburg Terénní osobní vůz, jehož přední nápravu poháněl jeden a zadní nápravu druhý motor. Oba motory byly dvouválcové vodou chlazené dvoutakty o obsahu 600 ccm, nakupované od továrny ILO-Werke. Mohly pracovat buď společně, nebo na sobě nezávisle, buď jeden, nebo druhý. Obě nápravy tudíž mohly být hnací a obě mohly být řiditelné. Na každé straně vozu se uprostřed nacházelo jedno rezervní kolo, upevněné otočně, což mělo usnadnit např překonávání zákopů, či extrémních nerovností terénu.
Výrobce těchto kuriózních vozů se snažil o získání armádní zakázky, ale německý Wehrmacht shledal typ Tempo G 1200 jednak příliš komplikovaný, jednak málo výkonný a spolehlivý, takže jej odmítl zařadit do standardní výzbroje. Navíc nebyla záruka, že by továrna v Hamburgu, jejíž hlavní náplní byla výroba lehkých nákladních dodávkových tříkolek s pohonem předního kola, byla schopná nabízený typ G 1200 vyrábět ve významnějších počtech.
"Osobní terénní vůz, výr. tov. Tempo, s otočně uspořádanými náhr. koly uprostřed vozu." |