JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
T
U
V
W
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


BD - motocykl 500 ccm OHC


BD titulní Jednoválcový čtyřtaktní motocykl o obsahu 500 ccm původní konstrukce J. F. Kocha, který zařadilo do svého výrobního programu Automobilní oddělení "Praga" společnosti Českomoravská-Kolben_Daněk a.s., Praha.
Logo BD
Logo BD v negativním provedení, kde orámování písmen BD symbolizovalo výrobu pásových vozidel značky Praga.
Titulní stránka prospektu, vydaného v roce 1929.
BD 500 ccm zprava (vyobrazení z prospektu z roku 1929). Technické údaje:

Váha úplně vypraveného stroje: 170 kg
Vzdálenost kol (rozvor): 1.425 mm
Minimální výška sedla od země: 700 mm
Spotřeba benzínu sólo: 3,5 litru / 100 km
Spotřeba benzínu se sidecarem: 4,5 litru / 100 km
Spotřeba oleje: 250 g / 100 km
Maximální rychlost sólo: 105 km / hod.
Maximální rychlost se sidecarem: 80 km / hod.
Technický popis motoru a rámu:
Technický popis
BD 500 se sidecarem z prospektu 1929
Chassis sidecaru:

Jest trojúhelníkového tvaru z ocelových, lisovaných spojek a trubek z prvotřídního materiálu, připevněné dvěma kulovými klouby a listovým opěrným pérem, čímž veškerá namáhání, vznikající od nárazů kola, jsou účinně tlumena, takže jízda i na velmi špatných cestách jest neporovnatelně lepší, než u konstrukcí s tuhým připojením.
Karoserie nesena jest dvěma půleliptickými listovými péry. Na zádi této karoserie připevněno jest reservní kolo, vzájemně vyměnitelné s koly motocyklu i sidecaru.
Váha sidecaru jest 100 kg i s reservním kolem.
Motocykl BD 500 model 1929 shora
Cena motocyklu BD 500 v roce 1929.

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text