![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
Malá Solnice Piaristické náměstí České Budějovice Otevírací doba: od 1.dubna do 31.října denně 10:00-18:00 tel. 723 247 104 |
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 27 třírychlostní prototyp - 1961 PETRÁK Speciál 2 x 125 ccm - 1949 ŠKODA nákladní typ 706 R - do r. 1954 2010 - Renovace motorku BD 1S 38 AVZ-2 OGAR 350 (Jawa) - 1948
Poslední aktualizace:
22.2.2021 P - PHÄNOMEN Granit 25 H 20.2.2021 Š - ŠKODA 1101 osobní vozy T - TATRA T 600 Tatraplan |
|
ČZ 150 c - prototyp 1953
Výrobce: ČZM, Strakonice, Tovární ulice
Unikátní jednovýfukové provedení motocyklu ČZ 150 mělo být pokusem o zlevnění motocyklů ČZ 150 c, vyráběných sériově od roku 1951. Stroj se v podstatě lišil jen použitím jiného válce s jediným výfukovým hrdlem. Úspory mělo být dosaženo pouze jediním výfukovým kolenem a jediným výfukovým tlumičem, čímž se zároveň měla snížit pracnost při montáži. Tento zlepšovák nebyl prosazen do výroby, protože tehdejší ředitel továrny prý prototypový stroj obešel a prohlásil "Tohle se zákazníkům nebude líbit. Jsou léta zvyklí na to, že naše motorky mají dva souměrné chromované výfuky!" |