JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


Poslední aktualizace:
18.11.2018
A - AMO - F 15
17.11.2018
B - BMW 319/1 - Sport
B - BMW 327

GOLEM - Sesselrad


Golem Sesselrad - dobře je vidět přímý náhon zadního kola válečkovým řetězem od motoru.
Výrobce:
Zschopauer Motorenwerke, J. S. Rasmussen AG., Zschopau, Sachsen - Deutschland, firma známá v následujícíh letech jako DKW.
Dochovaný snímek konstruktéra Eichlera na jednom z prvních vyrobených strojů v roce 1921. Sesselrad (motorové křeslo) byl jeden z počátečních pokusů o motocykl firmy DKW.
Stroj na malých kolech a s příjemně situovaným posazem byl navržen berlínským konstruktérem Ernstem Eichlerem. Ten pro jeho pohon použil jednoválcový ležatý dvoutaktní motor DKW, určený pro jízdní kola. Svým uspořádáním byl tento stroj vlastně předchůdcem mnohem později vznikajících skútrů.
Rasmussenova továrna DKW začala tento stroj vyrábět v roce 1921, bezprostředně po návratu J. S. Rasmussena z Ameriky, kde byl inspirován tamním Neracarem.
Golem zprava Motor Golemu měl obsah válce 118 ccm, což stačilo k tomu, aby byl schopen dosáhnout rychlosti až 40 km/hod.
Poměrně slušně odpérovaná přední vidlice a čalouněná sedačka s opěradlem sice zdánlivě nabízely komfortní svezení, ale nebyla to tak úplná pravda. Příliš malá kola totiž zapadala do každé větší díry tehdejších prašných a nepříliš rovných cest.
Na fotografii z pravé strany je dobře vidět nezvykle velká, táhlem ovládaná zadní brzda. Přední kolo brzděné nebylo.
Stroj na obrázku je doplněn o ochrany nohou.
Golem prospekt Golem byl vyráběn v letech 1921-22 a to nejprve přímo v Zschopau, pak v samostatném závodě Eichler & Co. v Berlíně. Nedočkal se příliš velkého prodejního úspěchu. Navzdory promyšlené konstrukci se jej prodalo jen něco kolem 500 kusů.
Technické údaje:

Motor: ležatý dvoutakt
Počet válců: 1
Vrtání: Ø 50 mm
Zdvih: 60 mm
Obsah: 118 ccm
Výkon: 1 ks
Karburátor: Meco (nebo Adria, Tutu, Variat)
Chlazení: náporem vzduchu
Převod: přímý, bez spojky, válečkovým řetězem

Rám: trubkový
Přední vidlice: krátká tlačená kyvná raménka
Pérování: centrální spirálovou pružinou

Objem nádrže: 2 litry
Prázdná váha stroje: 45 kg
Nejvyšší rychlost: 40 km/hod.
Versuchs-Dreirad_Lomos_mit Ernst_Eichler

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text