|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ŠKODA nákladní typ 150 MOTOR BD 1S 38 AVZ-2 "Levoboček" 1949 2010 - Renovace motorku BD 1S 38 AVZ-2 "Levoboček" OGAR 350 (Jawa) - 1948 TATRA nákladní typ 111
Poslední aktualizace:
28.3.2024 D - DŘEVOPLYN - náhradní paliva 27.3.2024 Z - ZÜNDAPP KS 600 26.3.2024 Motocykly civilní - INDIAN Police Scout 45 - 1929 |
|
JAWETTA J-551/02 Sport
"Lisovaný" moped bezrámové samonosné konstrukce ve sportovním provedení s úzkými řidítky, opatřenými panelem s plexištítkem a nádrží "mezi koleny", vyrobený v roce 1961.
Výrobce: "Z9K" (Závody 9.května - Praha), závod Strašnice
V originálním stavu dochovaný exemplář z roku 1961 včetně dvoubarevného potahu sedla i původního lakování se zlatým linkováním a krémovými bočními plochami nádrže.
Ze snímku je patrná částečná degradace latexové výplně sedla.
Detail koncové lampičky stejné s Pionýrem Jawa 550, která se používala u starších sérii, než se začala v rámci unifikace používat plastová koncová lampička z mopedů Stadion S11 a S22.
Technické údaje Jawetta Sport:
Motor: jednoválcový dvoutaktní v bloku s dvoustupňovou převodovkou Válec: stojatý (mírně šikmý) Vrtání: Ø 38 mm Zdvih: 44 mm Obsah: 49,8 ccm Výkon: 1,5 ks při 4.250 ot.min. Karburátor: Jikov 2912 Elektrická výzbroj: setrvačníkové magneto PAL Objem nádrže: 4,5 litru Parametry: Délka: 1 750 mm Šířka: 640 mm Výška: 1 000 mm Váha: 37 kg Spotřeba: 1,6 l / 100 km Max. rychlost: 40 km/hod. |