JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


HORCH nákladní typ H 3


Obr.1 Třítunový nákladní vůz, vyráběný těsně po skončení druhé světové války v závodech Horch Werke ve Zwickau (DDR).
14. května 1946 vydalo sovětské okupační velení příkaz k zahájení výroby třítunového nákladního vozu, přičemž se měly použít zbytky válečné produkce šestiválcových benzínových motorů Maybach HL 42, které zbyly v továrních skladech po zastavení výroby polopásových tahačů pro německý Wehrmacht. O necelý rok později se výroba skutečně rozjela. Ačkoliv se jednalo o „z nouze narozené dítě“, výsledkem byl tehdy skoro nadčasově vypadající náklaďák s polotrambusovým uspořádáním předku, který nesl označení Horch H 3.
Horch H3 se dělal až do roku 1949 a bylo ho, podle podkladů z továrního muzea, za tu dobu vyrobeno celkem 852 kusů.
Pokračováním vozu Horch H3 pak byl třítunový kapotový Horch H3A už s dieselovým motorem, vyráběný v režii socialistického koncernu IFA.
Tento snímek přinesl časopis Kraftfahrzeug-Technik, vydávaný v DDR, ve svém prvním lednovém čísle roku 1951.
Horch Sachsenring H 4000 z roku 1958.

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text