JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


Poslední aktualizace:
18.11.2018
A - AMO - F 15
17.11.2018
B - BMW 319/1 - Sport
B - BMW 327

S.R.K.

Dvoutaktní motocykl Stanislava a Rudolfa Kubíčků z Českých Budějovic.

S.R.K. retušované původní foto
Motocykl pánů Stanislava a Rudolfa Kubíčků z Českých Budějovic, otce a strýce v sedmdesátých letech známého plochodrážního jezdce Stanislava (Slávy) Kubíčka.
Sláva Kubíček o tom vypráví:
Strejda s tátou, Stanislav a Rudolf Kubíčkové se vyučili u kovofirmy „Fiala a Kautský“ v Českých Budějovicích, v objektu na dnešní Rudolfovské třídě, kde je dnes autodílna někdejších ČSAO. Fiala byl mechanik, praktik, Kautský byl obchodník, financoval to.
Motocykly, kterým strejda s tátou dali jméno S.R.K. (Stanislav-Rudolf-Kubíček) vyrobili celkem tři.
První měl ještě sekundární pohon klínovým řemenem. Ten po odzkoušení prodali a pořídili si za to soustruh.
Druhý motocykl je ten, který se dochoval do dneška.
Třetí, ten posléze rovněž prodali.
Firma Fiala a Kautský někdy kolem roku 1929 koketovala s úmyslem začít výrobu motocyklů. Bratři Kubíčkové, kteří se zde vyučili, to věděli a proto se Fialovi a Kautskému snažili nabídnout k výrobě svůj stroj, který už měli odzkoušený.
Rudolf Kubíček (otec Slávy Kubíčka) na fotografii z roku 1929. Byl to dvoutakt jejich vlastní originální konstrukce s nuceným chlazením větrákem a bratři Kubíčkové už na něm měli odjeto dost kilometrů na to, aby věděli, že se jedná o stroj nejen životaschopný, ale i spolehlivý.
Jenže věc měla háček: protože se u Fialy a Kautského vyučili, byli zde tím pádem pořád považováni za „ucha“ a bylo pod hrdost firmy, aby se použila konstrukci od nich. Firma raději začala s výrobou strojů vlastních, čtyřtaktních, ale neúspěšně. Bylo tu údajně rozpracováno dvanáct exemplářů, ale kvůli problémům s realizací rozumně pracujících ventilových rozvodů pánové Fiala a Kautský krátce nato pokusů zanechali.
Dodnes se v majetku Stanislava (Slávka) Kubíčka dochoval nejen stroj, nyní jím renovovaný, ale i řada dřevěných modelů, pocházejících z výroby tohoto stroje.
Na tomto snímku jsou modely obou polovin karteru motoru.

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text