JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


Poslední aktualizace:
18.11.2018
A - AMO - F 15
17.11.2018
B - BMW 319/1 - Sport
B - BMW 327

TATRA 97 - aerodynamický čtyřválec


Barevná kartička, určená dětem k nalepování do sběratelského reklamního sešitu mýdel Hellada. Pětimístný aerodynamický automobil s dvoulitrovým motorem.

Výrobce:
ZÁVODY RINGHOFFER - TATRA A.S.
Ústřední prodejna: Praha - Smíchov, Kartouzská 3
Technické údaje vozu Tatra 97:

Motor: plochý čtyřválec "boxer" (flat four)
Vrtání: Ø 75 mm
Zdvih: 99 mm
Obsah: 1.759 ccm
Kompresní stupeň: 1 : 6,3
Výkon na brzdě: 40 koní
Písty: z lehké slitiny
Válce: jednotlivé, soustružené ze šedé litiny
Počet ložisek klikového hřídele: 3, kluzná
Ventilový rozvod: ventily v hlavách, OHV
Pohon vačkového hřídele: dvojitým řetězem
Karburátory: dva, horizontální, Solex 30 BFLH / Solex 30 BFRH
Doprava paliva: elektrickou membránovou pumpou
Chlazení: vzduchem, nucené ventilátorem
Mazání: tlakové, oběžné
Olejová náplň:
Olejové čerpadlo: zubové
Zapalování: bateriové s rozdělovačem
Baterie: 12 V / 45 Ah nebo 50 Ah v motorovém prostoru
Dynamo: 12 V / 130 W nebo 150 W

Spojka: jednolamelová, suchá F&S Mecano
Převodovka: v bloku s motorem, 2,3 a 4 rychlost bezhlučné (šikmé ozubení)
Synchronizace: 3. a 4. stupeň
Převody:
1 -
2 -
3 -
4 -
Hnací náprava: zadní - výkyvná Tatra
Převod zadní osy: 1 : 3,5

Karoserie: Celoocelová, samonosná
Přední osa: dělená, doplněná hydraulickými pákovými tlumiči pérování

Zadní pérování: příčným listovým pérem
Tlumiče pérování: vpředu i vzadu pákové, hydraulické
Řízení:
Nožní brzda: hydraulická Lockheed, na všechna kola
Ruční brzda: mechanická, lanová, na zadní kola
Mazání podvozku: centrální, pedálem

Kola: plné ocelové disky s ráfkem 4,00 E x 16" (pozdější série hvězdicové)
Pneumatiky: 5,75 – 16 nízkotlaké, balonové

Rozvor: 2 570 mm
Rozchod vpředu: 1 250 mm
Rozchod vzadu: 1 220 mm

Délka vozu: 4 200 mm
Šířka: 1 600 mm
Výška: 1 470 mm
Světlost: 210 mm
Průměr otáčení: 11 m

Vlastní váha: 1.150 kg
Počet sedadel: 5
Užitečné zatížení:

Nejvyšší rychlost: asi 120 km/hod.
Trvalá rychlost: 100 km/hod.

Spotřeba benzínu na 100 km: 11 litrů
Spotřeba oleje na 100 km: asi 0,2 litru
Objem nádrže: 50 litrů (v předku vozu, pod kapotou)
z toho rezerva: 7 litrů
Reklamní kresba z roku 1939.
Z časopisu Auto čislo7. září 1938. V zářijovém čísle 1938 vyšla v časopisu AUTO tato fotografie vozu Tatra 97 s textem:

Letošní rok není chudý na nové modely našich automobilek - zde nový aerodynamický čtyřválec Tatra, s motorem vzadu uloženým - v cizině napodobovaný.
Tatra 97 při Pražské veteran soutěži.

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text