|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: AERO 662 - typ 16 HP a 18 HP ZETOR 25 - traktor JAWA 500 OHC model 15 - 1953 2010 - Renovace motorku BD 1S 38 AVZ-2 "Levoboček" 2010 - Renovace motoru A.K.D.
Poslední aktualizace:
18.4.2024 Napsali o nás - Jízda na Slavii je pohodlná Motocykly vojenské - HARLEY-DAVIDSON 42 WLA - 1943 16.4.2024 Renovace - 2020 - Renovace motocyklu BMW R17 |
|
TATRA 97 - aerodynamický čtyřválecPětimístný aerodynamický automobil s dvoulitrovým motorem. Výrobce: ZÁVODY RINGHOFFER - TATRA A.S. Ústřední prodejna: Praha - Smíchov, Kartouzská 3
Technické údaje vozu Tatra 97:
Motor: plochý čtyřválec "boxer" (flat four) Vrtání: Ø 75 mm Zdvih: 99 mm Obsah: 1.759 ccm Kompresní stupeň: 1 : 6,3 Výkon na brzdě: 40 koní Písty: z lehké slitiny Válce: jednotlivé, soustružené ze šedé litiny Počet ložisek klikového hřídele: 3, kluzná Ventilový rozvod: ventily v hlavách, OHV Pohon vačkového hřídele: dvojitým řetězem Karburátory: dva, horizontální, Solex 30 BFLH / Solex 30 BFRH Doprava paliva: elektrickou membránovou pumpou Chlazení: vzduchem, nucené ventilátorem Mazání: tlakové, oběžné Olejová náplň: Olejové čerpadlo: zubové Zapalování: bateriové s rozdělovačem Baterie: 12 V / 45 Ah nebo 50 Ah v motorovém prostoru Dynamo: 12 V / 130 W nebo 150 W Spojka: jednolamelová, suchá F&S Mecano Převodovka: v bloku s motorem, 2,3 a 4 rychlost bezhlučné (šikmé ozubení) Synchronizace: 3. a 4. stupeň Převody: 1 - 2 - 3 - 4 - Hnací náprava: zadní - výkyvná Tatra Převod zadní osy: 1 : 3,5 Karoserie: Celoocelová, samonosná Přední osa: dělená, doplněná hydraulickými pákovými tlumiči pérování Zadní pérování: příčným listovým pérem Tlumiče pérování: vpředu i vzadu pákové, hydraulické Řízení: Nožní brzda: hydraulická Lockheed, na všechna kola Ruční brzda: mechanická, lanová, na zadní kola Mazání podvozku: centrální, pedálem Kola: plné ocelové disky s ráfkem 4,00 E x 16" (pozdější série hvězdicové) Pneumatiky: 5,75 – 16 nízkotlaké, balonové Rozvor: 2 570 mm Rozchod vpředu: 1 250 mm Rozchod vzadu: 1 220 mm Délka vozu: 4 200 mm Šířka: 1 600 mm Výška: 1 470 mm Světlost: 210 mm Průměr otáčení: 11 m Vlastní váha: 1.150 kg Počet sedadel: 5 Užitečné zatížení: Nejvyšší rychlost: asi 120 km/hod. Trvalá rychlost: 100 km/hod. Spotřeba benzínu na 100 km: 11 litrů Spotřeba oleje na 100 km: asi 0,2 litru Objem nádrže: 50 litrů (v předku vozu, pod kapotou) z toho rezerva: 7 litrů
V zářijovém čísle 1938 vyšla v časopisu AUTO tato fotografie vozu Tatra 97 s textem:
Letošní rok není chudý na nové modely našich automobilek - zde nový aerodynamický čtyřválec Tatra, s motorem vzadu uloženým - v cizině napodobovaný. |