JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


MOSKVIČ 403


Moskvič  M 403
Čtyřdvéřový osobní automobil se samonosnou karoserií,vyráběný v období 1963 - 1965.

Výrobce:
MZMA - Moskevský Závod Malolitrážních Automobilů, Moskva, SSSR
Technické údaje Moskvič M 403:

Motor: řadový čtyřválec OHV
Typ: M 407 D
Vrtání: Ø 76 mm
Zdvih: 75 mm
Obsah: 1.360 ccm
Kompresní stupeň: 1 : 7
Výkon: 45 koní SAE (33,1 kW)

Blok válců: vcelku s vrchní částí klikové skříně
Hlava válců: snímací
Písty: z lehké slitiny
Klikový hřídel: z jednoho kusu, kovaný
Počet hlavních ložisek klikového hřídele:
Karburátor: spádový

Doprava paliva: membránovým čerpadlem
Nádrž: 35 litrů vzadu
Chlazení: vodní, nucené s thermostatem, podporované ventilátorem
Objem chladící vody: 12 litrů
Klínový řemen:
Mazání: tlakové, oběžné,
Olejové čerpadlo: zubové
Obsah oleje v motoru:
Olejový filtr:

Zapalování: bateriové 12V, s cívkou a rozdělovačem
Pořadí zapalování: 1-3-4-2
Svíčky: M 14 x 1,25 (Champion L 10, PAL 14/175)
Baterie: 12V / 42 Ah
Dynamo: 12V

Spojka: jednolamelová, suchá s hydraulickým ovládáním
Převodovka: čtyřrychlostní se zpátečkou, 2., 3. a 4. rychlost synchronizovány
Převody:
1 -
2 -
3 -
4 -
Z -
Řazení: nepřímé, pákou pod volantem
Obsah oleje v převodovce: cca 1, 8 litru
Spojovací hřídel: se dvěma křížovými klouby
Hnací náprava: zadní - pevná
Soukolí zadního převodu: kuželové s obloukovým ozubením Gleason
Převod zadní nápravy: 1 :

Karoserie: samonosná čtyřdvéřová
Přední osa: dělená, odpérovaná spirálovými péry, s příčným stabilizátorem
Zadní osa: pevná, odpérovaná podélnými listovými péry
Tlumiče pérování: teleskopické
Řízení: šroubem a maticí, volant vlevo
Nožní brzda: hydraulická, bubnová, na všechna kola
Ruční brzda: mechanická, bubnová, na zadní kola

Kola: 15" disková
Ráfky: 3,25 D x 15
Pneumatiky: 5,60 – 15

Rozvor: 2370 mm
Rozchod vpředu: 1.225 mm
Rozchod vzadu: 1.280 mm

Délka vozu: 4040 mm
Šířka: 1540 mm
Výška: 1560 mm
Světlost:

Celková váha: 1280 kg

Počet míst k sezení: 4

Nejvyšší rychlost: 122 km/hod.
Spotřeba na 100 km: 9,5 litru
Spotřeba oleje na 100 km: asi 0,2 litru

První vůz inovovaného provedení sjel z linky v prosinci 1962, sériová produkce byla zahájena od ledna 1963.
Od května 1965 byl montován motor M 407 D1 s výkonem zvýšeným na 50 koní.

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text