![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
Malá Solnice Piaristické náměstí České Budějovice Otevírací doba: od 1.dubna do 31.října denně 10:00-18:00 tel. 723 247 104 |
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: MANET typ 90 JAWA 250 soutěžní ÚDA Praha - 1951 ŠKODA nákladní typ 150 STADION S 11 - 1958 (cestovatelský) ŠKODA 1101 a 1102 v užitkových verzích
Poslední aktualizace:
16.1.2021 Š - ŠKODA 1100 OHC - závodní (typ 968) Č - ČEZETA - skútr typ 501 Č - ČEZETA - skútr typ 501 / 03 |
|
ROYAL sidecary
V rámci německého válečného programu byl vyvinut tak zvaný "jednotný sidecar" (Einheits-Beiwagen), který se používal pro všechny typy těžkých motocyklů, zařazených do standardní výzbroje Wehrmachtu. Protože motocyklové továrny neměly samy dostatečnou kapacitu, byl Einheits-Beiwagen v rámci nařízené výroby produkován řadou cizích firem, které tyto sidecary výrobcům motocyklů dodávaly.
Jednou z nich byla i mnichovská firma Royal, München, která vyobrazený typ sidecaru dodávala firmě BMW, kde byl montován k armádním motocyklům BMW R 12. |