JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


STANDARD - Superior 500


Standard Superior ve dvousedadlové verzi z roku 1932. V tomto provedení se dočkal pouze 360 vyrobených kusů. Malý "lidový" dvousedadlový vůz s páteřovým rámem a vodou chlazeným dvouválcovým dvoutaktním motorem umístěným vzadu.
Výrobce:
Standard Fahrzeugfabrik GmbH, Stuttgart - Feuerbach
Standard Superior - podvozek Standard Superior byl příkladně konstruovaný malý vůz s páteřovým rámem, vzadu umístěným motorem a nezávisle pérovanými koly, zavěšenými na příčných listových pérech.
Byl stavěn na základě patentované konstrukce „Chrousta“ (Maikäfer – Kleinwagen), kterou Wilhelm Gutbrod, majitel firmy Standard Fahrzeugfabrik GmbH, získal v roce 1932 od diplomovaného inženýra Josefa Ganze.
Vůz se kupodivu nedočkal žádného zvláštního úspěchu, ačkoliv jeho konstrukce vypadala velmi slibně.
Standard Superior model 1933
Standard Superior model 1935
Motor:
Řadový dvoutaktní dvouválec, sešroubovaný do jednoho celku s převodovkou a rozvodovkou zadní nápravy

Vrtání: Ø 67 mm
Zdvih: 70 mm
Obsah: 494 ccm
Kompresní stupeň: 1 : 6
Výkon: 16 koní při 3 000 ot./min.

Písty: z lehké slitiny, s deflektorem
Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 4, válečková

Karburátor: Zenith 26 VEHG (s olejem vlhčeným filtrem)
Doprava paliva: samospádem
Chlazení: vodní, thermosyfonové
Objem chadící vody: 8 litrů
Mazání: směsí benzínu s olejem v poměru 1 : 25
Zapalování: dynamobateriové 6V
Baterie: 6 V / 60 Ah, vzadu v motorovém prostoru
Dynamostarter: Bosch Dynastart 6V

Spojka: vícelamelová, suchá
Převodovka: čtyřrychlostní se zpátečkou, bez synchronizace
Převody: 1 - 3,5
2 - 2,35
3 - 1,53
4 - 1
Hnací náprava: zadní, bez diferenciálu - výkyvné polonápravy
Převod zadní nápravy: 1 : 6,3

Podvozek: páteřový, s centrální rourou a přišroubovaným hnacím agregátem
Přední osa: dvě příčná listová péra nad sebou
Zadní osa: dvě příčná liostová péra nad sebou
Tlumiče pérování:
Řízení: hřebenové
Nožní brzda: mechanická pásová na zadní kola (od roku 1934 na všechna kola)
Ruční brzda: mechanická pásová na zadní kola
Mazání podvozku:

Kola: disková ocelová, upevněná čtyřmi šrouby
Pneumatiky: motocyklové, 3,00 – 19, za příplatek balonové 3,50 - 19
Karoserie: překližková, potažená koženkou

Rozvor: 2 000 mm
Rozchod vpředu: 1 050 mm
Rozchod vzadu: 950 mm

Délka vozu: 4 230 mm
Šířka: 1 600 mm
Výška: 1 680 mm

Váha podvozku: 270 kg
Vlastní váha uzavřeného vozu: 490 kg
Dovolené zatížení: kg
Celková váha: kg

Nejvyšší rychlost: 80 km / hod.
Spotřeba na 100 km: 8 litrů
Objem nádrže: 18 litrů, vzadu v motorovém prostoru

Alternativně byl dodáván také jako Standard Superior 400 s motorem:
Vrtání: Ø 60 mm
Zdvih: 70 mm
Obsah: 396 ccm
Výkon: 12 ks při 3.000 ot./min.
Max. rychlost: 70 km /hod.
Spotřeba na 100 km: 7 litrů

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text