![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
Malá Solnice Piaristické náměstí České Budějovice Otevírací doba: od 1.dubna do 31.října denně 10:00-18:00 tel. 723 247 104 |
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: JIKOV - karburátory motocyklové AERO 662 - typ 16 HP a 18 HP SIDECARY - přehled výrobců TAP - sidecary Tlustoš Kbely TATRA nákladní typ 111
Poslední aktualizace:
16.1.2021 Š - ŠKODA 1100 OHC - závodní (typ 968) Č - ČEZETA - skútr typ 501 Č - ČEZETA - skútr typ 501 / 03 |
|
DKW sidecaryNěmecká továrna, vyrábějící od roku 1922 motocykly pod značkou DKW. Od roku 1928 se stala největším výrobcem motocyklů na světě. Její program tvořil širokou paletu dvoutaktních strojů, od malých jednoválcových motokol 100 ccm až po těžké dvouválce 600 ccm. Mnoho typů motocyklů DKW bylo schopno provozu se sidecarem. Kupříkladu jednoválcový lehký typ E 200, disponující pouze 4-koňovým motorem, který se vyráběl v letech 1925-1928, uvezl nejen případného spolujezdce na tandemu, ale jak ukazuje dobová fotografie, dokázal utáhnout i lehký sidecar s hliníkovou karoserií. Velkou výhodou pro provoz se sidecarem byla stejná, vzájemně zaměnitelná kola s výsuvnými osami, což umožňovalo mít s sebou na sidecaru montovanou rezervu. Doutníková karoserie je sice podobná továrnímu provedení ze Spandau, ale její zavěšení do obloukového rámu spíše připomíná řešení sidecarů TAP (Tlustoš, Kbely) nebo patentovaného provedení firmy Tůma Žižkov. Na fotografii v továrnou nabízené kombinaci se sidecarem firmy Stoye (Leipzig). Reflektor na boku sidecaru není původní, je úlitbou dnešnímu provozu. Z této tovární fotografie je zřejmé, jak vypadal ve služebním provedení dvouválcový typ DKW SB 500 s rozvážkovým skříňovým sidecarem od firmy Stoye (Leipzig), dodávaný německým říšským poštám. Podle typu panelových řidítek se jedná o stroj vyrobený před rokem 1936, čemuž odpovídá i zatím ještě civilní poznávací značka. Po vypuknutí války dostaly pošty novou poznávací značku začínající písmeny RP (Reichs-Post).
KOMENTÁŘE:
10.12.2014 Charon8@email.cz:
Vážení fandové do motocyklů.Hlavně Vy majetní,kteří jste ochotni zafinancovat sériovou výrobu sidecarů.V které má to co zbylo s Československa obrovskou tradici právě ve výrobě přípojných vozidel.Je zde hlavně problém administrativní.Který je vysilující,nákladný.Jsem přesvědčen ,že se tahle výroba může v EU dobře uchytit.Byl bych rád za Vaší finanční účasti, budu při realizaci nápomocen. Přidat kometář k článku: |