![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
Malá Solnice Piaristické náměstí České Budějovice Otevírací doba: od 1.dubna do 31.října denně 10:00-18:00 tel. 723 247 104 |
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: JAWA 250 soutěžní ÚDA Praha - 1951 PETRÁK Speciál 2 x 125 ccm - 1949 2010 - Renovace motorku BD 1S 38 AVZ-2 ERA - sidecary TATRA nákladní typ 111 |
|
DELAHAYE typ 135 - Figoni et FalaschiStačilo, abych mi na tuto fotografii padl pohled a bylo jasno! Semilská espézetka to jen potvrzovala. Tenhle vůz jsem znal z Liberce, z doby, kdy jsem tam studoval na Vysoké škole strojní a textilní na Husově třídě. Objevil se s ním jeden ze studentů, mám pocit, že právě ze Semil, ebo ze Železného Brodu? Nevím už přesně. Ale pamatuji si, že když jsem za ním jel po Husově třídě na mém Indianu, připadalo mi, že má hrozně blízko u sebe kola. Karoserie byla jak po starším bráchovi, moc široká na ten rozchod. Ale to asi muselo být kvůli zakrytí, mělo to přední kola úplně uzavřená, asi jako u Sodomkových velkých aerovek padesátek. Jen s tím rozdílem, že tohle mělo kola drátěná a v pohledu zezadu, pokud člověk neseděl moc vysoko, tak bylo vidět, jak se pod těmi kryty vrtí křídlové matice... Delahay jezdil po Liberci asi čtrnáct dní, víc ale postával před kolejí. Pak zmizel, znovu se nakrátko v Liberci objevil a zanedlouho potom zmizel definitívně, už jsem ho znovu neviděl. |