![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
Malá Solnice Piaristické náměstí České Budějovice Otevírací doba: od 1.dubna do 31.října denně 10:00-18:00 tel. 723 247 104 |
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 11 - 1961 STADION závodní silniční - 1960 JIKOV - karburátory motocyklové Elektrické zapojení ČZ 125 c a 150 c DŘEVOPLYN - náhradní paliva
Poslední aktualizace:
26.1.2021 B - B.S.A. 250 - 1938 25.1.2021 Š - ŠKODA 645 23.1.2021 Ostatní - JAWA 1934 - Plaketa "I. celostátní sjezd Jawistů v Praze 15.-16. září 1934" |
|
ČZ 125 c - 150 c (odpérovaná)
z archivu Jihočeského motocyklového musea
Technické údaje ČZ 125c (ČZ 150):
Typ: ČZ 125/3-C 51 ZP (ČZ 150/3-C 51 ZP) Motor: jednoválcový dvoutakt v bloku s třístupňovou převodovkou Vrtání: Ø 52 mm (Ø 57 mm) Zdvih: 58 mm (58 mm) Obsah: 123,2 ccm (148 ccm) Kompresní poměr: 1 : 7 (1 : 6,9) Maximální výkon: 5 ks při 4.500 ot./min. (6 ks) při 4.500 ot./min. Mazání: směsí benzínu s olejem v poměru 1 : 25 Karburátor: Jikov 2918 HC se vzduchovou přívěrou sytiče Elektrická výzbroj: Setrvačníkové magneto Pal 6 V s osvětlovacím vinutím 25W Na přání: baterie a elektrická houkačka Rám: trubkový, jednoduchý uzavřený Přední vidlice: teleskopická, netlumená Zadní pérování: dvojice kluzáku Jawa Brzda vpředu: čelisťová půlbubnová, Ø 125 mm Brzda vzadu: čelisťová půlbubnová, Ø 125 mm Kola: 19"palcová, 36-drátová Pneu vpředu: 2,75 - 19" Pneu vzadu: 2,75 - 19" Parametry: Délka: 1.960 mm Šířka: 680 mm Výška: 980 mm Vlastní váha: 90 kg Dovolené zatížení: 150 kg Celková přípustná váha: 240 kg Objem nádrže: 12 l Spotřeba: 2,5 l / 100 km Max. rychlost: 80 km/hod. (85 km/hod.)
Galerie dobových fotografií
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mimořádně zajímavý prototyp motocyklu ČZ 150 c, který má válec motoru s vyústěním pouze pro jeden výfuk. Byl to pokus o levnější výrobu, avšak do sériové produkce nakonec nebyl schválen a to z estetických důvodů. Vedení továrny připadalo, že stroj s jedním výfukem je nesymetrický a nebude se zákazníkům líbit.
Stroj je majetkem soukromého sběratele, který jej zapůjčil do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích. Všimněte si oblečení - nikdo z jezdců samozřejmě nemá přilbu, v té době ještě nebylo uzákoněno její používání a nikdo ji u nás nevyráběl. Dokonce nemá nikdo z jezdců ani brýle... |