JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
U
T
V
W
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


BMW - motocykl typ R 62

Těžký motocykl 750 ccm SV, vyráběný v období 1928 - 1929.

BMW 750 ccm typ R 62.
Těžký motocykl vyloženě cestovního charakteru, určený pro provoz s postranním vozíkem (sidecarem).
Výrobce:
Bayerische Motoren Werke, München13, Deutschland
R 62 s výfuky ale bez lampy zleva
R 62 bez výfuků s lampou zprava
BMW typu R 62 se sidecarem - rok 1929.
MOTOR – TYP M 56 S 1

Výrobní čísla: 60001 - 73984

Počet válců: 2
Uspořádání: plochý dvouválec – boxer
Vrtání x zdvih: Ø 78 mm x 78 mm
Objem válců: 745 ccm
Daňový výkon: 2,87 ks
Trvalý výkon: 18 ks při 3.400 ot./min.
Kompresní poměr: 5,5 : 1
Ventilový rozvod: SV (postranní ventily ovládané seřizovatelnými zvedáky)
Zapalování: magnetové Bosch
Zapalování na přání: dynamomagnetové s baterií a osvětlením
Předstih: stavitelný ruční páčkou na levé straně řidítek
Originální svíčky: Bosch W 175
Mazání: oběžné s náplní v olejové vaně motoru
Olejová pumpa: zubové čerpadlo poháněné svislou hřídelkou od vačky
Karburátor: BMW, Register-Vergaser
Spojka: suchá, jednolamelová, v setrvačníku motoru
Spojka od č. motoru 64101: suchá, dvoulamelová, v setrvačníku motoru

PŘEVODOVKA – TYP G 56 S 1

Počet rychlostí: 3
Převody sólo: 1. rychlost – 1 : 11,5
2. rychlost – 1 : 6,3
3. rychlost – 1 : 4,4

Převody se sidecarem: 1. rychlost – 1 : 13,4
2. rychlost – 1 : 7,4
3. rychlost – 1 : 5,2

Řazení: kulisové, ruční pákou
Přenos síly: kardanovým hřídelem
Stálý zadní převod: spirálově ozubená kuželová hruška a talířové kolo
Převodový poměr: sólo 1 : 4,05 - sidecar 1 : 4,75

RÁM – TYP F 56

Výrobní čísla: 20000 - 30600

Rám: trubkový, uzavřený dvojitý
Pérování vpředu: kyvná vidlice s krátkými tažnými raménky, odpruženými listovým pérem
Přední brzda: bubnová čelisťová, ovládaná bowdenem ruční pákou na řidítkách
Zadní brzda: kardanová bubnová s vnějšími čelistmi, ovládanám nožním pedálem
Kola: drátová
Ráfky: 3" x 19, ocelové prohloubené
Pneumatiky: 26 x 3,25 vysokotlaké nebo 3,50 – 19 nízkotlaké (obojí SS s drátem v patce)


ČÍSELNÉ ÚDAJE

Délka: 2.100 mm
Šířka: 800 mm
Výška: 950 mm
Rozvor: 1.400 mm

Výška sedla: 700 mm

Vlastní váha: 155 kg (bez provozních náplní)
Dovolené zatížení: 210 kg
Objem nádrže: 12,5 l
Náplň oleje v motoru: cca 2 l

Spotřeba benzínu na 100 km: 5 litrů
Spotřeba oleje na 100 km: 0,2 litru

Nejvyšší rychlost: sólo 115 km / hod.

Sidecar:
Rozchod: cca 1.200 mm
Váha typu "Touren-Sport": cca 68 kg
Váha cestovního typu: cca 85 kg
Dovolené zatížení: 120 kg (u obou typů)
Rozměr pneumatiky: shodný s pneumatikami použitými na motocyklu

BMW typu R 62, rok výroby 1928, v pohledu zepředu.
BMW motor typu M 56 S 1 s převodovkou typu G 56 S 1.
Motor BMW 750 ccm typ M 56 v pohledu zepředu
Řez motorem BMW 750 ccm typ M 56
BMW R 62 - motor odkrytý
BMW R 62 - motor rozebraný shora
Řez karburátorem BMW zezadu.
Řez karburátoram BMW z boku.
Pohled na karburátor BMW shora.
BMW R 62, patřící panu Kříženeckému z Kaplice - tady již s řadou úprav v šedesátých letech.
BMW R 62 pana Kříženeckého z Kaplice - nádraží.
Příčný řez motorem typu M 56, použitým v motocyklu BMW R 62. Motor M 56 má karter dělený ve vodorovné rovině a v textu z uživatelské příručky je důrazné upozornění, že při jeho rozdělávání je v první řadě nutné odšroubovat víčko 32886 a plochými kleštěmi vytáhnout z bloku hřídelku náhonu olejového čerpadla K 6 s ozubeným šnekovým kolečkem K7 a samozřejmě odšroubovat a vyjmout víčko s měrkou oleje. Teprve pak je možné horní polovinu bloku odejmout. Schematické uspořádání motoru, převodovky a náhonu zadního kola. Poloha ozubených koleček v převodovce odpovídá zařazené první rychlosti.
neutral Schematické znázornění polohy koleček v převodovce v poloze "Neutrál".
dvojka Schematické znázornění polohy koleček v převodovce při zařazené druhé rychlosti.
trojka Schematické znázornění polohy koleček v převodovce při zařazené třetí rychlosti (t.zv."přímý záběr").

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text