JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


ŠKODA 422

Výrobce: Auto-Škoda ASAP akciová společnost pro automobilový průmysl, Praha II.

Škoda 422 v provedení tudor (dvoudvéřová, čtyřsedadlová uzavřená karoserie). Nejmenší typ z nové řady vozů Škoda, která byla uvedena na trh v roce 1929. Typové označení 422 znamenalo čtyřválec o výkonu 22 koňských sil.
Škoda 422 se vyráběla v řadě karosářských variant, jako zavřená dvoudveřová tudor, zavřená čtyřdvéřová sedan, jako kabriolet systému Kellner, jako dvousedadlový roadster, třímístné Coupé-Sport i jako otevřený faeton. Zejména pro taxikáře byl určen čtyřdvéřový taxi-landaulet.
Poměrně málo se dnes ví o tom, že škodovky této modelové řady (422, 430, 645, 860) byly konstruované ve spolupráci s italskou firmou Pelegati.
Škoda 422 - čtyřmístný otevřený faeton model 1930.
Š 422 z Příručky 1930
Motor: řadový vodou chlazený čtyřválec SV

Vrtání: Ø 65 mm
Zdvih: 90 mm
Obsah: 1.195 ccm
Kompresní stupeň:
Výkon: 22 koní při 2.800 ot./min.

Písty: z lehké slitiny
Blok válců: ze šedé litiny
Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 3, kluzná
Pohon vačkového hřídele:

Karburátor: jeden, Zenith 26 U
Doprava paliva: vlastním spádem
Chlazení: vodní, thermosyfonové se čtyřlopatkovým ventilátorem za chladičem
Objem chadící vody:
Mazání: tlakové, oběžné
Olejové čerpadlo: zubové
Zapalování: dynamobateriové s rozdělovačem Scintilla BN 4 a cívkou
Baterie: 12 V / 40 Ah
Dynamo: Scintilla 12 V / 80 W

Spojka: jednolamelová, suchá
Převodovka: třírychlostní se zpátečkou, bez synchronizace
Převody: 1 -
2 -
3 -
4 -
Přenos síly: kardanovým hřídelem
Hnací náprava: zadní - pevná
Převod v zadní nápravě: kuželovým soukolím Gleason, poměr 1 : 5,0

Rám: žebřinový, nýtovaný
Přední osa: pevná, kovaná, odpružená podélnými listovými péry
Zadní osa: pevná, odpružená podélnými listovými péry
Tlumiče pérování: vpředu pákové, hydraulické
Řízení: šroubem a maticí, volant vpravo
Nožní brzda: mechanická bubnová, na všechna kola
Ruční brzda: mechanická bubnová, na zadní kola
Mazání podvozku: tukem, ruční tlakovou maznicí

Kola: 18", disková ocelová, s děleným ráfkem a závěrným prstencem
Pneumatiky: Balon 26 X 4,5 SS (novější značení 4,50 - 18), na přání 4,75 - 18

Rozvor: 2.600 mm
Rozchod vpředu: 1.300 mm
Rozchod vzadu: 1.300 mm

Délka vozu: 3.970 mm
Šířka: 1.600 mm
Výška: 1.650 mm (zavřený vůz)

Váha podvozku: 730 kg
Vlastní váha otevřeného vozu: 950 kg
Vlastní váha zavřeného vozu: 1.000 kg (v karoserii tudor)
Dovolené zatížení: kg
Celková váha: kg

Nejvyšší rychlost: 75 km/hod.
Nejnižší rychlost: 6-8 km/hod.
Spotřeba benzínu na 100 km: 5,5 - 6,5 kg (t.j.cca 9 litrů)
Spotřeba oleje na 100 km: 0,2 kg
Objem nádrže: 35 litrů, vpředu pod kapotou

Ceny v roce 1930:

Faeton otevřený čtyřmístný - 33.000,- Kč
Tudor čtyřmístný zavřený - 37.000,- Kč
Roadster dvousedadlový - 36.000,- Kč
Coupé-Sport (třísedadlové) 39.000,- Kč

V roce 1955 byla "čtyřistadvaadvacítka" stále ještě běžně užívaný automobil. Na tomto snímku je pan Eduard Šlingr s rodinou na výletě do Třeboně...

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text