![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
Malá Solnice Piaristické náměstí České Budějovice Otevírací doba: od 1.dubna do 31.října denně 10:00-18:00 tel. 723 247 104 |
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: ARIEL 500 OHV model F - 1929 MANET 90 - 1949 ŠKODA nákladní typ 150 JAWA 500 OHC model 15 - 1953 2010 - Renovace motorku BD 1S 38 AVZ-2
Poslední aktualizace:
5.12.2019 Š - ŠKODA 1102 osobní vozy Š - ŠKODA 1101 osobní vozy Š - ŠKODA nákladní typ 706 R - od r. 1955 |
|
ŠKODA 860
Osmiválcová vlajková loď mladoboleslavské automobilky ze začátku třicátých let.
Vystavován byl jeden podvozek (pro větší efekt celý provedený v chromu), jeden vůz v provedení kabriolet a dva vozy čtyřdvéřové, uzavřené. Označení Škoda 860 mělo v sobě zakódováno, že se jedná o vůz osmiválcový s výkonem šedesát koní.
Technické údaje:
Motor: řadový osmiválec SV Vrtání: Ø 75 mm Zdvih: 110 mm Obsah: 3.880 ccm Kompresní stupeň: 1 : 5,6 Výkon: 60 koní (44,1 kW) při 3.000 ot./min. Písty: z lehké slitiny Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 9, kluzná Karburátor: Zénith U 42 nebo Zénith UP 36 Doprava paliva: nassavačem Chlazení: vodní, nucené s thermostatem, podporované ventilátorem Objem chadící vody: Mazání: tlakové, oběžné, s externím filtrem Olejové čerpadlo: zubové Zapalování: bateriové, Scintilla 12V, rozdělovač s odstředivým regulátorem předstihu Baterie: 6V / 50 Ah Dynamo: Scintilla 12V / 80 W, později Scintilla 12V / 100 W Spojka: vícelamelová, suchá Převodovka: tříychlostní se zpátečkou, bez synchronizace Pohonzadní nápravy: kardanovým hřídelem Hnací náprava: zadní - pevná Převod zadní nápravy: 1 : 4,4 Podvozek: nýtovaný žebřinový rám Přední osa: pevná, zavěšená na podélných listových pérech, pákové tlumiče Zadní osa: pevná, zavěšená na podélných listových pérech Řízení: šroubem a maticí Nožní brzda: mechanická, bubnová, s posilovačem Bosch-Dewandre, na všechna kola Ruční brzda: mechanická, bubnová, na zadní kola Mazání podvozku: tukem, tlakovou maznicí Kola: drátěná, upevněná pěti šrouby, ráfky dělené se závěrným prstencem Pneumatiky: Balon 32 x 6,5 SS (což odpovídá rozměru 6,50 - 20) Rozvor: 3.570 mm Rozchod vpředu: 1.400 mm Rozchod vzadu: 1.400 mm Délka vozu: 5.425 mm Šířka: 1.750 mm Váha podvozku: dle provedení 1.265 - 1.350 kg Pohotovostní váha vozu: dle karoserie 1.850 - 2.000 kg Rychlost: maximální 110 km/hod., minimální 4 km/hod. Spotřeba paliva: 14 - 15 kg benzínu na 100 km (cca 17 litrů) Spotřeba oleje: 0,3 kg na 100 km Nádrž: vzadu na konci chassis, obsah 55 litrů K normální výbavě vozu patří: Úplné elektrické osvětlovací a spouštěcí zařízení, ruční a elektrická houkačka, hledací reflektor (u uzavřené karoserie zvnitřku ovládaný), 2 reservní kola, přední i zadní nárazníky, standardní kufr a nářadí.
Ceny v roce 1930:
Kompletní podvozek: 99.000,- Kč Phaeton (otevřený 6-7 sedadlový vůz): 115.000,- Kč Limusina: 125.000,- Kč Cabriolet: 155.000,- Kč Faux Cabriolet: 160.000,- Kč |