JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


ŠKODA 860

Osmiválcová vlajková loď mladoboleslavské automobilky ze začátku třicátých let.

Škoda 860 na drátěných kolech Velmi luxusní automobil s řadovým osmiválcovým čtyřlitrovým motorem, který veřejnost měla možnost poprvé spatřit na Pražském autosalonu v roce 1929.
Vystavován byl jeden podvozek (pro větší efekt celý provedený v chromu), jeden vůz v provedení kabriolet a dva vozy čtyřdvéřové, uzavřené.
Označení Škoda 860 mělo v sobě zakódováno, že se jedná o vůz osmiválcový s výkonem šedesát koní.
Technické údaje:

Motor: řadový osmiválec SV

Vrtání: Ø 75 mm
Zdvih: 110 mm
Obsah: 3.880 ccm
Kompresní stupeň: 1 : 5,6
Výkon: 60 koní (44,1 kW) při 3.000 ot./min.

Písty: z lehké slitiny
Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 9, kluzná

Karburátor: Zénith U 42 nebo Zénith UP 36
Doprava paliva: nassavačem
Chlazení: vodní, nucené s thermostatem, podporované ventilátorem
Objem chadící vody:
Mazání: tlakové, oběžné, s externím filtrem
Olejové čerpadlo: zubové
Zapalování: bateriové, Scintilla 12V, rozdělovač s odstředivým regulátorem předstihu
Baterie: 6V / 50 Ah
Dynamo: Scintilla 12V / 80 W, později Scintilla 12V / 100 W

Spojka: vícelamelová, suchá
Převodovka: tříychlostní se zpátečkou, bez synchronizace
Pohonzadní nápravy: kardanovým hřídelem
Hnací náprava: zadní - pevná
Převod zadní nápravy: 1 : 4,4

Podvozek: nýtovaný žebřinový rám
Přední osa: pevná, zavěšená na podélných listových pérech, pákové tlumiče
Zadní osa: pevná, zavěšená na podélných listových pérech
Řízení: šroubem a maticí
Nožní brzda: mechanická, bubnová, s posilovačem Bosch-Dewandre, na všechna kola
Ruční brzda: mechanická, bubnová, na zadní kola
Mazání podvozku: tukem, tlakovou maznicí

Kola: drátěná, upevněná pěti šrouby, ráfky dělené se závěrným prstencem
Pneumatiky: Balon 32 x 6,5 SS (což odpovídá rozměru 6,50 - 20)

Rozvor: 3.570 mm
Rozchod vpředu: 1.400 mm
Rozchod vzadu: 1.400 mm

Délka vozu: 5.425 mm
Šířka: 1.750 mm

Váha podvozku: dle provedení 1.265 - 1.350 kg
Pohotovostní váha vozu: dle karoserie 1.850 - 2.000 kg

Rychlost: maximální 110 km/hod., minimální 4 km/hod.
Spotřeba paliva: 14 - 15 kg benzínu na 100 km (cca 17 litrů)
Spotřeba oleje: 0,3 kg na 100 km
Nádrž: vzadu na konci chassis, obsah 55 litrů

K normální výbavě vozu patří:
Úplné elektrické osvětlovací a spouštěcí zařízení, ruční a elektrická houkačka, hledací reflektor (u uzavřené karoserie zvnitřku ovládaný), 2 reservní kola, přední i zadní nárazníky, standardní kufr a nářadí.

Ceny v roce 1930:

Kompletní podvozek: 99.000,- Kč
Phaeton (otevřený 6-7 sedadlový vůz): 115.000,- Kč
Limusina: 125.000,- Kč
Cabriolet: 155.000,- Kč
Faux Cabriolet: 160.000,- Kč
860 z Příručky 1930
860 z časopisu Domov a svět 1929

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text