![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
Malá Solnice Piaristické náměstí České Budějovice Otevírací doba: od 1.dubna do 31.října denně 10:00-18:00 tel. 723 247 104 |
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 22 - 1964 PETRÁK Speciál 2 x 125 ccm - 1949 ŠKODA nákladní typ 706 R - do r. 1954 JAWA 500 OHC model 15 - 1953 PRAGA - nákladní typ RN 1938-1953
Poslední aktualizace:
19.1.2021 Š - ŠKODA Sport - typ 966 16.1.2021 Š - ŠKODA 1100 OHC - závodní (typ 968) Č - ČEZETA - skútr typ 501 |
|
BÜSSINGVšestranný a úspěšný inženýr, který již v roce 1903 realizoval svůj první nákladní automobil s vlastním motorem a hned rok nato i první autobus. Tento portrét byl uveřejněn na titulní straně podnikového časopisu "Der Mitarbeiter" v roce 1953 u příležitosti 50-letého jubilea výroby nákladních automobilů značky Büssing. Firma Büssing se tehdy mohla právem chlubit řadou úspěchů v nejtěžších soutěžích nákladních automobilů: 7 nejvyšších cen v rakouské mezinárodní konkurenční jízdě nákladních vozů 1908, nejvyšší cena a zlatá medaile s diplomem za vítězství v německé konkurenční jízdě 1909, Dvě první ceny a cena za nejlevnější provozní náklady ve švédské mezinárodní soutěži 1909. Reklamu zadala rakouská firma A. Fross, Wien, licenčně vyrábějící vozy Büssing ve Vídni. Rozměr 15 x 17 mm, ražený z bronzu síly 1 mm, oranžově a modře smaltovaný s přiletovanou spirálově drážkovanou jehlou do klopy. |