JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
U
T
V
W
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


Poslední aktualizace:
16.12.2017
A - AERO 662 - typ 16 HP a 18 HP
15.12.2017
Š - ŠKODA 430
14.12.2017
P - PRAGA - nákladní typ AN

TRIUMPH Two-litre typ Renown - 1950


Two-litre Triumph Renown model 1950.
Obálka originálního anglického prospektu z roku 1950.
Kresba z prospektu 1950.
Triumph Renown model 1950 z profilu, na kterém vynikají ostře řezané typicky anglické rysy karoserie Saloon (knife-edge style).

Vůz byl dodáván ve třech standardních barevných provedeních:
Černá s béžovým čalouněním
Šedá s šedivým čalouněním
Maroon (tmavě červená) s béžovým čalouněním

Všechna okna čtyřdvéřové hliníkové karoserie typu "six light saloon" byla zasklena bezpečnostním sklem Triplex.
podvozek Triumph Renown
Technické údaje:

Motor: řadový čtyřtaktní
Počet válců: 4
Vrtání: Ø 85 mm
Zdvih: 92 mm
Obsah: 2.000 ccm
Kompresní stupeň: 1 : 6,7
Výkon: 68 koní při 4.200 ot./min.
Písty: z lehké slitiny
Blok válců: ze šedé litiny, s výměnnými vložkami válců (odstředivě litými z nikl.chromové litiny)
Počet hlavních ložisek klikového hřídele: 3, kluzná
Ventilový rozvod: OHV
Pohon vačkového hřídele: šroubovými ozubenými koly

Karburátor: spádový Solex (Downdraft)
Doprava paliva: mechanickou membránovou pumpou, poháněnou od vačkového hřídele
Chlazení: vodní, nucené s thermostatem, podporované pumpou
Obsah chladiče: 12,5 litrů
Mazání: tlakové, oběžné, s výměnným olejovým filtrem Fram
Olejová náplň:
Olejové čerpadlo: zubové
Zapalování: bateriové s rozdělovačem s odstředivou regulací předstihu
Baterie: 12 V / 51 Ah
Dynamo: 12 V / 130 W nebo 150 W

Spojka: jednolamelová, suchá, Borg & Beck 9"
Převodovka: 3- rychlostní synchronizovaná, v bloku s motorem
Řazení: pod volantem
Převody:
1- 16,35
2 - 7,71
3 - 4,625
Zpátečka: 18,99
Přenos síly: kardanovým hřídelem se dvěma celokovovými klouby Hardy-Spicer
Hnací náprava: zadní, pevná
Rozvodovka: s hypoidním ozubením

Rám: svařovaný z postranních skříňových nosníků s X výztuhou, vyhnutý přes zadní osu
Karoserie: čtyřdvéřová, 5-6 sedadlová, z hliníkového plechu, bezpečnostní skla
Přední osa: nahoře šikmá ramena tlumičů pérování, dole šikmá listová čtvrtpéra
Zadní pérování: podélná listová péra
Tlumiče pérování: vpředu i vzadu pákové, hydraulické
Řízení: šnekové s kladkou, volant dle přání vpravo nebo vlevo
Nožní brzda: hydraulická Lockheed, na všechna kola
Ruční brzda: mechanická na zadní kola

Kola: 16"ocelové disky
Pneumatiky: 5,75 - 16 – 16 nízkotlaké, balonové

Rozvor: 2 743 mm
Rozchod vpředu: 1 295 mm
Rozchod vzadu: 1 372 mm

Délka vozu: 4 546 mm
Šířka: 1 630 mm
Výška: 1 655 mm
Světlost: 203 mm
Nejmenší průměr otáčení: 12,2 m

Suchá váha vozu: 1.310 kg
Pohotovostní váha: 1 285 kg
Užitečné zatížení: 470 kg

Nejvyšší rychlost: 78 mph (125 km / hod.)
Zrychlení 0 - 50 mph: 16 sec.
Spotřeba na 100 km: 8,3 - 8,8 litru
Objem nádrže: 68 litrů (v zádi vozu)

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text