JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
U
T
V
W
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


ARDIE typ NE 125


Ardie typ NE 125 (125 ccm). Lehký dvoutaktní motocykl výrobce
Ardie Werk G.m.b.H., Nürnberg, Fürther Stra3e 83, Deutschland
Příručka k motocyklu Ardie NE 125 Stopětadvacítka Ardie NE 125 byla velmi zdařilým lehkým motocyklem s jednoválcovým dvoutaktním motorem vlastní produkce.
Motor měl píst s plochým dnem a křížovým vyplachováním.
Byl monoblokového uspořádání, což znamenalo, že převodovka se nacházela ve společném odlitku bloku motoru. Měla tři rychlosti a nožní i ruční řazení.
Technické údaje:>

Typové označení: NE 125
Motor: jednoválcový dvoutaktní v bloku s třístupňovou převodovkou
Vrtání: Ø 57 mm
Zdvih: 58 mm
Obsah: 123 ccm
Výkon / otáčky: 5 ks při 5.100 ot.min.
Karburátor: Bing AJ 1 16
Hlavní tryska: 89
Nastavení jehly: v 1 poloze
Nastavení vzduchového šroubku při volnoběhu: 1,5 otáčky
Předepsaný poměr oleje v benzínu: 1:25
Doporučený olej do benzínu: v zimě i v létě Shell 3 X
Doporučený olej do převodovky: Shell X
Doporučený olej na řetěz: Shell 3 X
Mazací tuk: Shell, Hochdruckschmierfett Rot
Elektrické vybavení: setrvačníkový magnet Noris s osvětlovací cívkou 6V a usměrňovačem
Hlavní žárovka v reflektoru: Osram-Bilux 7323
Koncová žárovka: 6V / 1,5W se závitem
Maximální předstih: 6 mm před horní úvratí pístu
Vzdálenost kontaktů přerušovače: 0,4 mm
Zapalovací svíčka (normální): Bosch DM 145 T1
Zapalovací svíčka při náročném provozu: Bosch DM 175 T1
Mezera mezi kontakty svíčky: 0,6 mm

Primární převod: 1 : 2,62
Převodovka: 3-rychlostní s ručním i nožním řazením
1. rychlost: 1 : 3,43
2. rychlost: 1 : 1,82
3. rychlost: 1 : 1
Sekundární převod: řetězem, 1 : 3,39
Převod celkový: 1 : 8,85

Parametry
Délka: 1.930 mm
Šířka: 710 mm
Výška: 930 mm
Rozvor: 1.225 mm
Pneu vpředu:
Pneu vzadu:
Tlak v přední pneu (solo): 1,5 atü
Tlak vpředu se spolujezdcem: 1,7 atü
Tlak vzadu (solo): 1,7 atü
Tlak vzadu se spolujezdcem: 2 atü
Vlastní váha (s palivem): 77 kg
Objem nádrže: 10,5 litru

Spotřeba: 3,0 l / 100 km
Max. rychlost: 85 km/hod.
Mazací místa na přední vidlici.
Seřizování přední brzdy.
Seřizování zadní brzdy.
Detail seřizování tlumiče pérování přední vidlice.
Seřizování eventuelní vůle čepů přední vidlice.
Seřizování bohatosti směsi na volnoběh.
Doplňování oleje do převodovky.
Seřizování vůle lanka spojky.
Napínání sekundárního řetězu.
reklamní pérovka

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text