JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


Poslední aktualizace:
18.11.2018
A - AMO - F 15
17.11.2018
B - BMW 319/1 - Sport
B - BMW 327

HANOMAG - traktor typ R 40

Prospekt z roku 1949

titulní Víc vydělávat hospodárnějším provozem!
Georg Egestorff
Prospekt_titul
str 2
str 3
str 4
str 5
Technické údaje:

Motor
Pracovní způsob: čtyřtaktní Diesel-motor
Počet válců: 4
Vrtání: Ø 105 mm
Zdvih: 150 mm
Obsah: 5.195 ccm
Počet otáček: 1.200 ot./min.
Výkon na brzdě: 40 ks
Písty: z lehké slitiny
Počet hlavních ložisek kliky: 3
Chlazení: vodní, nucené s vodní pumpou, podporované čtyřlopatkovým ventilátorem
Řízení teploty: roletou před chladičem, thermometr v uzávěru chladiče
Hlava válců: snímatelná
Ventilový rozvod: ventily v hlavě, shora řízené
Vzduchový filtr: Hanomag, s olejovou lázní
Palivové čerpadlo: HANOMAG D.R.P. (německý patent)
Vstřikovací čerpadlo: HANOMAG D.R.P. (německý patent)
Pořadí zapalování: 1-2-4-3
Mazání: tlakové oběžné s trojnásobnou filtrací
Spotřeba oleje: cca 0,5 litru za 10 provozních hodin
Regulace otáček: precizním odstředivým regulátorem
Usnadnění startu: dekompresním zařízením
Spotřeba paliva: cca 60 litrů na 10 provozních hodin

Podvozek
Spojka: suchá, jednolamelová
Počet rychlostních stupňů: 5 dopředu, 1 dozadu
Rychlosti:
1. rychlost: 4,3 km/hod.
2. rychlost: 5,6 km/hod.
3. rychlost: 7,1 km/hod.
4. rychlost: 10,6 km/hod.
5. rychlost: 18,7 km/hod.
Zpátečka: 3,6 km/hod.

Tažná síla na háku:
1. rychlost: 2 570 kg
2. rychlost: 1 950 kg
3. rychlost: 1 500 kg
4. rychlost: 1 000 kg
5. rychlost: 530 kg
6.
Síla v tahu na pevné suché dráze: 22 tun na 5. rychlostní stupeň
Zařízení proti prokluzu: vypínatelná uzávěrka diferenciálu
Řízení: ZF – Roß, nebo HANOMAG
Nožní brzda: mechanická, seřizovatelná, na zadní kola
Ruční brzda: mechanická, seřizovatelná, na převodový hřídel
Tažné zařízení: přípojná lišta 1.640 mm dlouhá, umožňující zavěšení nářadí
Kola: Ocelové ráfky, nebo litinová kola
Oráfování: vpředu balonové pneumatiky 6,50 – 20
vzadu orebné pneumatiky 12,75 – 28
Rozchod vpředu: 1.380 mm
Rozchod vzadu: 1.370 mm přestavitelný až na 1.450 mm
Délka: 3.500 mm
Šířka: 1.780 mm
Výška: 2.250 mm
Váha: 2.950 kg
Poloměr otáčení: 4.000 mm
Obsah nádrže: 85 litrů
Sedadlo řidiče: pohodlné s měkkým pérováním
Náhonový hřídel: normovaný, vypínatelný
Výkon na hřídeli: 37 ks
Otáčky hřídele: 565 ot./min.
Na přání dodáváme:

Naviják s řemenovým náhonem
Náhonová řemenice: Ø 425 mm, 425 ot./min.
Plátěnou střechu
Čalouněné sedadlo
Vzduchotlakové brzdy s přípojkou pro vlek
Převodovku pro rychlost až 25 km/hod.
Železná orebná kola se záběrovými ostruhami
Přední blatníky
Rozšířené zadní blatníky
Postranní kryty kapoty

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text