JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
U
T
V
W
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


BMW - motocykl se sidecarem typ R 75


1942 BMW R 75 - jedno z prvních provedení s plechovými kryty přední vidlice a s nádrží se schránkou na drobné nářadí. Štíhlý a vysoko zvednutý přední blatník je již z novějšího modelu 1943. Po zkušenostech z bezedného a hlavně lepivého bláta východní fronty se doporučovalo původní hluboký blatník v polních dílnách vyměnit. Původní kožené brašny jsou u vyobrazeného ezponátu nahrazený pozdějšími plechovými kufry, které byly jednak levnější a jednak zaručeně vodotěsné. Těžký vojenský motocykl s poháněným sidecarem (WK - B2).
Výrobce: Bayerische Motoren Werke AG. München
Období výroby: 1941-45



Pohled na BMW R 75 ze strany jednotného (Einheits-) sidecaru WK - B2. Na přídi karoserie sidecaru je vidět lafeta pro montáž těžkého kulometu MG-34.
Motor: plochý čtyřtaktní dvouválec (boxer) OHV
Vrtání / Zdvih: Ø 78 mm x 78 mm
Obsah: 745 ccm
Kompresní poměr: 1 : 5,6 - 5,8
Výkon / otáčky: 26 ks při 4.400 ot.min.
Kroutící moment: 5 kgm / 3 600 ot.min.
Karburátory: dva, Graetzin Sa 24/1 , Graetzin Sa 24/2
Elektrická výzbroj: nezávislé zapalování magnetem Noris, osvětlení s dynamem 6V/45 W
Objem nádrže: 24 litrů z toho 3 litry rezerva

Parametry:
Délka: 2 400 mm
Šířka: 1 730 mm
Výška: 1 000 mm
Pohotovostní váha: 420 kg
Přípustná celková váha: 840 kg
Spotřeba: 6,3 l / 100 km (při 63 km/hod.)
Max. rychlost: 95 Km/hod.
Trvalá rychlost na dálnici: 80 km (při plném zatížení)
BMW R 75 Petra Hošťálka z Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích. Fotografie motocyklu Petra Hošťálka ze tradičního srazu "Braunbergfahrt", který se pro majitele těžkých armádních motocyklů BMW R 75 a Zündapp KS 750 každoročně pořádá v okolí rakouského města Freistadt.
v Andoře Petr Hošťálek se svým motocyklem BMW R 75 ve výšce asi 2.500 metrů v Andoře, kde byl koncem května stále ještě sníh.
Zapomenuté poklady v garážích - tohle byl BMW R 75 pana profesora ing. Hůlky.
Jirka Ledínský Jiří Ledínský (Carservis Praha) se svým strojem BMW R 75 při jízdě zručnosti na srazu BMW klubu v Jičíně.
BMW R 75 s Einheits- muničním vozíkem firmy Westfalia. Nádherná "Sahara" BMW R 75 s původním Einheits- muničním vozíkem, jejímž majitelem je doktor patologie, MUDr. Johann Holna, žijící v Německu.
KOMENTÁŘE:

22.3.2012 Tom:
Kde se vzala ta poslední fotka saharky s vozíkem?
 
23.3.2012 Petr Hošťálek:
Snímek jsem kdysi dostal od kamaráda Tondy (také majitele Sahary), žijícího v Hranicích na Moravě.
Ten se s panem doktorem Holnou dobře znal a fotku měl od něj...
 
23.3.2012 Tom:
tudíž,od mého dědy ju máte :o) Nevídáváme se někdy na srazech,např.ve Zvoli?
 
24.3.2012 Petr Hošťálek:
Ahoj, Tome.
Já sice s mojí Saharou jezdím poměrně hodně, ale ve Zvoli jsem s ní byl po devětaosmdesátém tuším jen jednou. Jezdím každoročně na srazy do Rakouska (Braunbergfahrt), kde jsou báječné dvoudenní výlety po lesních a polních cestách a lehčím terénem. No a během roku se co chvíli toulám po jižních Čechách, pokud zrovna nejezdím na něčem jiném, například na řemenovém NSU z roku 1923...
 
24.3.2012 Tom:
To tady taky jezdíme poměrně hodně,ale jen tady u nás po moravě,i když loni a letos se zase chystáme do Strakonic. Pár fotek,z našich výletů
je tady srazyvojenskychveteranu.websnadno.cz/
 

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text