JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
U
T
V
W
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


JAWA 500 OHC - typ 02 z let 1956-57


Jawa 500 OHC typ 15/02 z exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích
Technické údaje Jawa 500 OHC - typ 15/02

Motor: dvouválcový paralelní čtyřtakt OHC v bloku s převodovou skříní
Typ: 15/02
Ventilový rozvod: OHC, vačka poháněná svislým hřídelem s kuželovým soukolím
Vrtání: Ø 65 mm
Zdvih: 73,6 mm
Obsah: 488 ccm
Kompresní poměr: 1 : 7
Výkon: 28 ks (20,6 kW) při 6.300 ot./min.
Maximální kroutící moment: 3,9 kpm při 4.000 ot./min.
Mazání: tlakové, oběžné se separátní olejovou nádrží pod sedlem
Olejové čerpadlo: zubové, trojité s jednou výtlačnou a dvěma odsávacími sekcemi
Karburátor: Jikov 2924 HZ dvoušoupátkový
Zapalování: dynamobateriové 6V, se dvěma přerušovači a dvěma zapalovacími cívkami
Doporučené svíčky: PAL 14–7R v zimě, PAL 14-8R v létě
Předstih: odstředivý regulátor v rozsahu 20 - 40° (měřeno ve stupních klikového hřídele)
Dynamo: Pal 6V / 60 W
Baterie: 6V / 14 Ah, typ 3M14, ukostřen kladný (+) pól

Primární převod: dvojitým řetězem 2 x 9,525 x 5,62 (70 článků) v olejové lázni
Převodový poměr: 1 : 1,85 (27 : 50 zubů)

Spojka: vícelamelová (5 lamel), korková, v olejové lázni

Převodovka: čtyřstupňová, s nožním řazením a samočinným vypínáním spojky
Převody:
1. rychlost - 1 : 3,01
2. rychlost - 1 : 1,99
3. rychlost - 1 . 1,35
4. rychlost - 1 : 1
Sekundární převod: válečkovým řetězem 5/8" x 1/4" (98 článků)
Převodový poměr: 1 : 2,81 (15 : 45 článků)

Podvozek:
Rám: jednoduchý, dole otevřený, z trubek obdélníkového průřezu
Přední vidlice: teleskopická s vnitřními spirálovými pružinami a olejovými tlumiči pérování
Zdvih předního pérování: 150 mm
Úhel sklonu vidlice: 62°
Stopa (závlek kola): 72 mm
Zadní pérování: kluzákové se spirálovými pružinami, bez tlumení
Zdvih zadního pérování: 50 mm

Sedlo: výkyvné se stavitelnými pružinami a třecím tlumičem, výška nad zemí 730 mm
Kola: drátová 19"palcová
Ráfek přední: prohloubený 1,85 B x 19“
Pneu přední: 3,25 – 19
Huštění vpředu: 1,4 - 1,5 atm
Ráfek zadní: prohloubený 2,15 B x 19“
Pneu zadní: 3,50 - 19
Huštění vzadu: 1,8 - 2,00 atm
Brzdy: celonábojové čelisťové, průměr bubnu Ø 250 mm, šíře obložení 35 mm
Počet míst: 1 + 1
Obsah benzinové nádrže: 16 litrů (z toho rezerva cca 1,5 litru)
Obsah olejové nádrže: 4 litry

Parametry:
Délka: 2.110 mm
Šířka: 720 mm (přes řidítka)
Výška: 982 mm
Rozvor: 1.372 mm
Světlost: 115 mm
Váha stroje: 174 kg (bez paliva)
Dovolené zatížení: 200 kg
Celková přípustná váha: 392 kg

Spotřeba: 4 l / 100 km (měřeno při rychlosti 60 km/hod.)
Max. rychlost: 135 km/hod. vsedě (145 km/hod. vleže)
1956
Z publikace Československá motorová vozidla, vydané MAP (Ministerstvem automobilového průmyslu a zemědělských strojů) pro rok 1956.
Renovovaný půllitr Jawa 500 OHC typ 02 prof. ing. Vladimíra Hůlky z Dobré Vody u Č. Budějovic
Jawa 500 OHC typ 15/02 se zkoušeným prototypem laminátového sidecaru na fotografii Viléma Heckela.

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text