JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


Poslední aktualizace:
18.11.2018
A - AMO - F 15
17.11.2018
B - BMW 319/1 - Sport
B - BMW 327

ŠKODA 1102 roadster 2+2


Otevřený vůz s karoserií Roadster-kabriolet 2+2, jehož základem byl standardní podvozek čtyřsedadlového osobního vozu Škoda 1102 Tudor.
Výrobcem byl AZNP Škoda, Mladá Boleslav.
Továrni technické údaje Tovární technické údaje:
Tovární foto. 1947
Elegantní dvousedadlový roadster vznikl prakticky ihned po zahájení výroby standardního dvoudvéřového "tudora", ještě v době "Dvouletky", tedy Státního dvouletého plánu na poválečnou obnovu republiky. Do malosériové výroby se ale dostal až v provedení už s pozdější maskou inovovaného typu Škoda 1102.
Tento snímek továrna použila do propagačního výtisku novin
"AUTOMOBILOVÉ ZÁVODY ve dvouletce".
Pérová kresba roadsteru Škoda 1102, určená pro seriál o historii vozů Škoda pro tovární časopis AZNP "Ventil".
Autor Petr Hošťálek (1969)
Roadster Škoda 1102 - na snímku s tovární zkušební značkou při propagačním fotografování v exteriéru.
1949
Reklama generálního zástupce škodovky pro Švýcarsko, pana Karl Forstera, v katalogu Ženevského autosalonu pro rok 1949.
1950
Snímek z přebalu knihy Rukojeť pro řidiče motrorových vozidel (autor ing. Alois Váša, Naše vojsko 1950).
1950
Roadster Škoda 1102 na snímku časopisu Svět motorů číslo 75 (z března 1950), jak byl vystavován na Bruselském autosalonu.
1950
O amsterodamském autosalonu referoval Svět motorů v červencovém čísle 85:

Výrobky našeho národního automobilového průmyslu získaly si svou jakostí a spolehlivostí dobré jméno na všech zahraničních trzích a jsou proto předmětem živého zájmu nejen povolaných odborníků, ale i velkého množství zájemců. Na obrázku je záběr ze stánku vozů Škoda na amsterodamském salonu. V popředí je speciálně karosovaný roadster kabriolet Škoda, který byl předmětem nejživější pozornosti.
Tak tohle býval synek Jiří Labský, z jehož dnešního archivu je tato fotografie zádi roadsteru jeho otce. Jediný dochovaný snímek, dokumentující sice ne přesně, ale přeci jen tyrkysovou barvu Labského roadsteru 1102.
1969 - Zajímavost:
V roce 1949 byl pro připravované tovární muzeum boleslavské škodovky (tehdy AZNP Mladá Boleslav) nabídnut mimořádně zachovalý roadster Škoda 1102 od prvního majitele, někdejšího komerčního rady pana Viléma Labského z Prahy.
Jeho vůz byl údajně jeden z prvních vyrobených roadsterů a slíbil mu jej tehdejší ředitel AZNP (tuším Alois Hrdlička). Pan Labský chtěl něco extra, tak si v té době sám obstaral přírodní kůži na čalounění podle své představy a jako zvláštní výbavu mlhovky, dovezené s Itálie.
Protože modely 1102 ještě nebyly v sériové výrobě, měl vůz ještě volant z typu 1101. Nová široká žebra masky byla prototypová, provedená jako masivní mosazné odlitky, zatímco pozdější sériová už byla jen lisovaná z ocelového plechu a pochromovaná.
Původní lakování Labského roadsteru bylo v pastelově tyrkysové zeleni, stahovací střecha byla z tmavě šedé střechovice.
Když autor tohoto článku (Petr Hošťálek) tehdy vůz v Praze přebíral, zdůrazňoval jeho majitel, že vůz byl vždy garážován pouze v City-garážích, kde měl domluveného stálého mechanika a ten jej pravidelně ošetřoval jen a výhradně vysoce kvalitním autovoskem značky "Simoniz". Jednu načatou a jednu ještě nedotčenou krabičku tohoto vosku pak pan Labský k vozu předal s přáním, aby jím byl vůz ošetřován i v budoucnu, v továrním muzeu.
Dnešní podoba roadsteru Škoda 1102 komerčního rady Viléma Labského v muzeu ŠKODA AUTO a.s. Labského roadster měl tehdy najeto dle tachometru cca 90.000 kilometrů a choval se jako zcela nový vůz. Přeprava se děla po vlastní ose (bylo běžné), vůz v Praze převzal a do Mladé Boleslavi osobně odřídil Petr Hošťálek. Jak vzpomíná, motor byl neslyšný, řazení přesné a podvozek dokonalý. Nikde nic netlouklo, nevrzalo, nechvělo se a jízda byla požitkem. Vůz byl ve stavu, kdy jakákoliv renovace či zásah by byly hříchem.
Dnes je Labského vůz vystavován bohužel ve zbytečně a nevěrohodně zrestaurované podobě. Je v jiné (krémové) barvě, už nemá původní italské mlhovky a neodpovídá ani čalounění...

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text