![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
Malá Solnice Piaristické náměstí České Budějovice Otevírací doba: od 1.dubna do 31.října denně 10:00-18:00 tel. 723 247 104 |
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 22 - 1962 (exportní) ŠKODA 1101 a 1102 v užitkových verzích AERO 662 - typ 16 HP a 18 HP JAWA 350 ccm typ 361 ERA - sidecary
Poslední aktualizace:
17.4.2018 O - OGAR Standard 1934 - 1937 16.4.2018 D - DŘEVOPLYN - náhradní paliva F - FORD nákladní německý typ V 3000 S / V 3000 A |
|
ERA - sidecary"Se závodníkem Dusilem jel známý komik Vlasta Burian svou první cvičnou jízdu na motocyklu Jawa 250 ccm OHV se sidecarem." Tento stroj továrna Jawa používala k výuce zájemců o motocykly. Fotografii tehdy pořídil redaktor B. F. Konopa. Výrobce tvrdil, že toto je jeden z nejkrásnějších sportovních sidecarů a je určen pro sportovce, kibující si ve vysokých rychlostech... Dvoubarevné lakování, sladěné s barvou motocyklu bylo samozřejmostí, na přání mohly mít vrchní plochy sidecaru lakování v imitaci dřeva, t.zv. "fládrování". Firma se v prospektu chlubila tím, že spojky (mufny) rámu nejsou letovány, jak bylo v té době zvykem, nýbrž postahované šrouby a tudíž nepoškozené ohněm. Jarda Kaiser, pražský zástupce Ogarů, dal si postaviti ke své čtyřce speciální sidecar s výkyvným chassis. Jezdec projíždí zatáčky se sklonem jako na solo - ale musí se s tím umět jezdit! Po válce, v únorovém čísle časopisu Motocykl 1950, se stejný snímek objevil znovu. Je známa existence jednoho kusu tohoto sidecaru, dochovaného v Německu. |