JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
U
T
V
W
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


TAP - sidecary Tlustoš Kbely


TAP Speciál titulní Výrobce:
Adolf Tlustoš, Praha - Kbely.

Velmi kvalitní, líbivé a v provozu oblíbené sidecary.
Jejich výrobce, pan Adolf Tlustoš, původně jemný mechanik, používal při jejich konstrukci celou řadu vlastních, originálních a zákonem chráněných řešení.
Sidecar TAP Standart Sidecar modelu TAP "Standard" měl trojúhelníkový trubkový rám, obvykle s tříbodovým uchycením. Karoserie byla nesena dvojicí podélných listových per.
Zákazník si mohl zvolit z několika typů lodiček: sportovní "dřeváček" M 35, sportovní typ TA 35, luxusní typ M 38, nebo cestovní typ s postranními dvířky.
Za příplatek byl dodáván "aerodynamicky" protažený blatník.
Sidecar TAP Speciál
Popis_sidecaru_TAP_Special
Sidecar Tap Je s podivem, že takový precozionista, jakým jemný mechanik a výrobce sidecarů Adolf Tlustoš byl, připustil, aby v jeho prospektech bylo uváděno typové označení jednou jako "Standart" a podruhé jako "Standard"...
SIDECARY_TAP
Karoserie_vzor_TA_34
************************************************************************************* Obálka prospektu
Sidecary Tlustoš - Něco o nich
TAP_Special_Model_37b
TAP_Special_37b_II
TAP_Special_Model_38
Reklama TAP SPECIÁL
TAP Speciál připojený k HD 750 (1931)
TAP Speciál (H-D 750)
TAP_Standart_Model_35
TAP_Liliput
Upozornění
emblem z prospektu Emblém, navržený a namalovaný vlastní rukou pana Adolfa Tlustoše, výrobce sidecarů značky TAP.
Adolf Tlustoš byl nejen mimořádně dobrý řemeslník, ale byl si i dobře vědom účinků reklamy, takže své sidecary poměrně intenzívně inzeroval.
Tohle je realizace jeho kresby v inzerátu, který mu vyšel v časopisu Motor Revue ročník 1934.
Dochovaný původní emblém ze sidecaru Tlustoš. Snímek originálního emblému sidecarů TAP, který byl malovaný ručně, přímo na lak sidecaru.
Je až s podivem, že Adolf Tlustoš nepoužíval v té době už zcela běžné "vodové obtisky", ale raději pracně zdobil své sidecary znaky ručně malovanými...
A takhle vypadala reklama na sidecary TAP, uveřejněná v časopisu Auto v roce 1935.
Luxusně vypravený (pravostranný!) sidecar TAP na inzerátu z časopisu Auto v roce 1935...
Tlustosuv_sidecar_je_nejlepsi_Auto_1936 ... a ještě jednou tentýž luxusní pravostranný sidecar TAP, tentokrát v inzerátu, uveřejněném v časopisu Auto č.2 v roce 1936.
Usměvavý Josef Pártl, syn českobudějovického zástupce značky Aero, jezdil v létech před druhou světovou válkou na dvanáctistovce Harley-Davidson, ke které si následně pořídil luxusní levostranný sidecar TAP Speciál od firmy Adolf Tlustoš Praha - Kbely.
NSU 501 OSL s civil. side TAP. Fotografie získaná od ing. Lapky z Českých Budějovic.
Praga BD se sidecarem Tlustoš ing. Karla Miky v kresbě Petra Hošťálka.
Sidecar TAP Speciál (zákonem chráněná konstrukce č.27703), připojený k motocyklu Praga 500 BD. V původním, mimořádně dochovaném stavu po prvním majiteli, je tento sidecar Tap Speciál, dnes uchovávaný budějovickým sběratelem ing. Karlem Mikou, který motocykl včetně sidecaru získal od svého tchána.
Levostranný sidecar TAP Speciál (zákonem chráněná konstrukce 27703), připojený k motocyklu Praga 500 BD. Původní stav. Ukázka "smyslu pro detail" Adolfa Tlustoše:
Většina luxusních provedení jeho sidecarů se vyznačovala elegantně protaženým zadním koncem blatníku, což je i případ sidecaru Tap Speciál na tomto snímku. Aby protažený blatník sidecaru opticky korespondoval s motocyklem, nabízel Adolf Tlustoš spolu s montáží sidecaru i úpravu blatníku motocyklu. Zde je dobře vidět, jak to vyřešil u stroje Praga BD.
Jedná se o původní, dochovaný, stav.
NSU 501 OT se sidecarem Tlustoš Sidecar patentově chráněného typu TAP Speciál, kde lodička byla podvěšená v oblouku masivní rámové roury. V tomto případě připojený k těžkému německému motocyklu NSU 501 OT. Autorem fotografie ze startu Veteran Rallye Křivonoska 2011 je Miloň Dvořák.

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text