JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
T
U
V
W
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


TAP - sidecary Tlustoš Kbely


TAP Speciál titulní Výrobce:
Adolf Tlustoš, Praha - Kbely.

Velmi kvalitní, líbivé a v provozu oblíbené sidecary.
Jejich výrobce, pan Adolf Tlustoš, původně jemný mechanik, používal při jejich konstrukci celou řadu vlastních, originálních a zákonem chráněných řešení.
Sidecar TAP Standart Sidecar modelu TAP "Standard" měl trojúhelníkový trubkový rám, obvykle s tříbodovým uchycením. Karoserie byla nesena dvojicí podélných listových per.
Zákazník si mohl zvolit z několika typů lodiček: sportovní "dřeváček" M 35, sportovní typ TA 35, luxusní typ M 38, nebo cestovní typ s postranními dvířky.
Za příplatek byl dodáván "aerodynamicky" protažený blatník.
Sidecar TAP Speciál
Popis_sidecaru_TAP_Special
Sidecar Tap Je s podivem, že takový precozionista, jakým jemný mechanik a výrobce sidecarů Adolf Tlustoš byl, připustil, aby v jeho prospektech bylo uváděno typové označení jednou jako "Standart" a podruhé jako "Standard"...
SIDECARY_TAP
Karoserie_vzor_TA_34
************************************************************************************* Obálka prospektu
Sidecary Tlustoš - Něco o nich
TAP_Special_Model_37b
TAP_Special_37b_II
TAP_Special_Model_38
Reklama TAP SPECIÁL
TAP Speciál připojený k HD 750 (1931)
TAP Speciál (H-D 750)
TAP_Standart_Model_35
TAP_Liliput
Upozornění
emblem z prospektu Emblém, navržený a namalovaný vlastní rukou pana Adolfa Tlustoše, výrobce sidecarů značky TAP.
Adolf Tlustoš byl nejen mimořádně dobrý řemeslník, ale byl si i dobře vědom účinků reklamy, takže své sidecary poměrně intenzívně inzeroval.
Tohle je realizace jeho kresby v inzerátu, který mu vyšel v časopisu Motor Revue ročník 1934.
Dochovaný původní emblém ze sidecaru Tlustoš. Snímek originálního emblému sidecarů TAP, který byl malovaný ručně, přímo na lak sidecaru.
Je až s podivem, že Adolf Tlustoš nepoužíval v té době už zcela běžné "vodové obtisky", ale raději pracně zdobil své sidecary znaky ručně malovanými...
A takhle vypadala reklama na sidecary TAP, uveřejněná v časopisu Auto v roce 1935.
Luxusně vypravený (pravostranný!) sidecar TAP na inzerátu z časopisu Auto v roce 1935...
Tlustosuv_sidecar_je_nejlepsi_Auto_1936 ... a ještě jednou tentýž luxusní pravostranný sidecar TAP, tentokrát v inzerátu, uveřejněném v časopisu Auto č.2 v roce 1936.
Usměvavý Josef Pártl, syn českobudějovického zástupce značky Aero, jezdil v létech před druhou světovou válkou na dvanáctistovce Harley-Davidson, ke které si následně pořídil luxusní levostranný sidecar TAP Speciál od firmy Adolf Tlustoš Praha - Kbely.
NSU 501 OSL s civil. side TAP. Fotografie získaná od ing. Lapky z Českých Budějovic.
Praga BD se sidecarem Tlustoš ing. Karla Miky v kresbě Petra Hošťálka.
Sidecar TAP Speciál (zákonem chráněná konstrukce č.27703), připojený k motocyklu Praga 500 BD. V původním, mimořádně dochovaném stavu po prvním majiteli, je tento sidecar Tap Speciál, dnes uchovávaný budějovickým sběratelem ing. Karlem Mikou.
Levostranný sidecar TAP Speciál (zákonem chráněná konstrukce 27703), připojený k motocyklu Praga 500 BD. Původní stav. Ukázka "smyslu pro detail" Adolfa Tlustoše:
Většina luxusních provedení jeho sidecarů se vyznačovala elegantně protaženým zadním koncem blatníku, což je i případ sidecaru Tap Speciál na tomto snímku. Aby protažený blatník sidecaru opticky korespondoval s motocyklem, nabízel Adolf Tlustoš spolu s montáží sidecaru i úpravu blatníku motocyklu. Zde je dobře vidět, jak to vyřešil u stroje Praga BD.
Jedná se o původní, dochovaný, stav.
NSU 501 OT se sidecarem Tlustoš Sidecar patentově chráněného typu TAP Speciál, kde lodička byla podvěšená v oblouku masivní rámové roury. V tomto případě připojený k těžkému německému motocyklu NSU 501 OT. Autorem fotografie ze startu Veteran Rallye Křivonoska 2011 je Miloň Dvořák.

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text