|
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
|
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: STADION S 22 - 1964 ZETOR 15 - traktor FAVORIT - sidecary TAP - sidecary Tlustoš Kbely JAWA 500 OHC model 02 - 1957
Poslední aktualizace:
18.4.2024 Napsali o nás - Jízda na Slavii je pohodlná Motocykly vojenské - HARLEY-DAVIDSON 42 WLA - 1943 16.4.2024 Renovace - 2020 - Renovace motocyklu BMW R17 |
|
NSU 200 typ Super Lux - 1956
Jednoválcový dvoutaktní motocykl s obsahem motoru 200 ccm, vyráběný tradiční německou firmou
NSU Motorenwerke A.G., Neckarsulm/Würtemberg, BRD
Dvoustovka se u firmy NSU objevila už v třicátých letech před druhou světovou válkou. Byla to státem podporovaná obsahová třída, z níž se platily nejmenší daně a přitom už to "jelo". Němci tyto stroje pokládali za ideální pro masovou motorizaci v rámci vojenské připravenosti národa, která následně vyvrcholila druhou světovou válkou.
Po skončení války navázala většina firem tam, kde s civilní výrobou skončila v roce 1939. To znamenalo, že většina firem pokračovala ve výrobě dvoustovek i po válce.
Konstrukčně zcela nová koncepce motocyklu s páteřovým lisovaným rámem a uvnitř ukrytým pérováním zadní kyvné vidlice se ve výrobním programu firmy NSU objevila v polovině padesátých let, kdy definitivně skončila výroba legendárního typu NSU 251 OSL, vyráběného od roku 1933.
|