![]() |
JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUMČeské Budějovice |
Malá Solnice Piaristické náměstí České Budějovice Otevírací doba: od 1.dubna do 31.října denně 10:00-18:00 tel. 723 247 104 |
exponáty archiv kresby cestopisy publikace dílna tisk | ||
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.
|
||
![]() ![]() Petr Hošťálek Motoristický publicista, historik a grafik. Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea v Českých Budějovicích.
Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz). |
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu autorů stránek !
Často navštěvované: MANET 90 - 1949 STADION S 11 - 1961 JIKOV - karburátory motocyklové ZETOR 15 - traktor Elektrické zapojení ČZ 125 c a 150 c
Poslední aktualizace:
24.1.2021 Š - ŠKODA 645 23.1.2021 Ostatní - JAWA 1934 - Plaketa "I. celostátní sjezd Jawistů v Praze 15.-16. září 1934" Ostatní - Brno - Soběšice 2018 - plaketa |
|
ČZ 125 A
Česká zbrojovka, n.p., Strakonice
představila v roce 1946 sloganem "Motocykl ČZ 125 - stroj, na který jste se těšili!" svůj historicky první motocykl čtvrtlitrové obsahové třídy. Jeho motor byl odvozen od předválečného motoru ČZ 100 (model "Holanďan" bez pedálů), který se montoval do motorových kol. Se zvětšeným obsahem, dvěma výfuky a kompresí 1 : 5,6 dával výkon slušných 6 koní. To už stačilo nejen na rychlost přes sedmdesát kilometrů v hodině, ale (po montáži tandemového sedla na nosič a přetypování) i na provoz ve dvou, přesto, že továrna ho původně uvažovala jen jako stroj jednosedadlový. Tento stroj na dlouhá léta odstartoval éru, v níž mělo být strakonické továrně dovoleno vyrábět pouze stroje od 125 ccm do 175 ccm...
Technické údaje:
Motor: jednoválcový dvoutaktní, v bloku s převodovkou Píst: z lehké slitiny Vrtání: ø 54 mm Zdvih: 54 mm Obsah: 124 ccm Kompresní poměr: 1 : 5,6 Výkon: 6 ks při 4.800 ot.min. Mazání: směsí 1 : 25 Ojniční ložisko: válečkové Karburátor: nejdříve Graetzin, později Jikov Velešín Elektrická výzbroj: setrvačníkové zapalování nejdříve Bosch, později ČZ Svíčka: Bosch W 225 T 1 Reflektor: ø 105 mm se žárovkou 6V Bilux 15/15 W Primární převod: čelními ozubenými koly v olejové lázni Spojka: třílamelová s korkovým obložením, v olejové lázni Převodovka: třístupňová, v bloku s motorem Převody: 1.rychlost - 20,6 : 1 2.rychlost - 10,6 : 1 3.rychlost - 7,9 : 1 Řazení: ruční, v kulise na pravé straně nádrže Přenos síly na zadní kolo: řetězem Převod: Kryt řetězu: plechový otevřený Rám: jednoduchý trubkový, svařovaný, dole uzavřený Přední vidlice: lisovaná paralelogramová, s centrálním pérem a třecím tlumičem pérování Zdvih předního pérování: 148 mm Sedlo: kyvné, vpředu pérované listovým závěsem, vzadu dvojicí spirálových per Tandemové sedlo: pouze na přání Kola: 19” drátová Pneumatiky: 2,50 – 19 nízkotlaké s drátem v patce Brzdy: čelisťové, půlbubnové, ø 125 mm Parametry: Rozvor: 1 220 mm Délka: 1 985 mm Šířka: 720 mm Výška: 900 mm Výška sedla: 700 mm Světlost: 110 mm Pohotovostní váha: 65 kg Objem nádrže: 7,5 litrů Spotřeba: 2,3 litru / 100 km Max. rychlost: 75 km/hod.
KOMENTÁŘE:
10.4.2012 emil arbet:
Dobry den, renovujem CZ 125A, a mam dotaz, ci neviete o muzeu v Cechach, kde by sa nachadzal v povodnom stave tento motocykel. Dakujem za kazde info. S pozdravom emil.arbet@gmail.com
8.6.2012 HONZA:
Dobrý den, ano mám tento stroj čž 125a s dokladama i s spz je v předrenovačním stavu, jakou má cenu před ren.a pak po renovaci, mám ji po dědovi jsem z Č.Budějovic . mob. 774 94 94 11 Přidat kometář k článku: |