JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
T
U
V
W
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


BMW - motocykl typ R 71


BMW R 71 se sidecarem v exposici musea v Irbitu, Sverdlovská oblast, Rusko.
BMW R 71 s jednotným (Einheits-) sidecarem z roku 1940.

Tento nikdy nejetý stroj, v mimořádně původním stavu a s pouhými 23 kilometry na tachometru byl "etalon", tedy vzorek, jak mají vypadat budoucí sovětské motocykly M 72. Nesměly se na něm dělat jakékoliv úpravy a nesmělo se s ním ani jezdit, aby zůstal tak, jak byl vyroben.
Je jedním ze čtyř vzorků, které ruské obchodní zastupitelství koupilo v roce 1940 v berlíně a nechalo převézt vlakem do Moskvy, kde z ostatních tří strojů byly údajně (dle Genadije Motova, někdejšího motocyklového závodníka, později pracovníka konstrukčního oddělení a nakonec pracovníka muzea IMZ v Irbitu) dva rozebrány a použity ke kopírování součástek a zkoušení materiálů a zbylý, čtvrtý, se podroboval jízdním zkouškám.
Kromě pár šrámů, které stroj utržil začátkem války při evakuaci továrny za Ural (z Moskvy do malého města Irbit ve Sverdlovské oblasti), je stroj intaktní, má dodnes původní nejeté německé pneumatiky a jeho výrobní číslo, i číslo sidecaru, se shoduje se záznamem v expediční knize továrny BMW, komu a kam byl vyrobený motocykl prodán.
Odpérování sedla centrální pružinou Všechny typy této nové modelové řady motocyklů (R 61; R 51; R 66; R 71) měly v rámci unifikace podvozků stejné výkyvné sedlo, opatřené gumovým potahem Pagusa (zkratka, znamenající Patentierte Gumi Sattel) a odpérované centrální spirálovou pružinou.
Čep pružiny se dal v kyvném rameni přestavit do různých poloh, čímž se měnila tvrdost pérování podle váhy jezdce a bylo možné zašroubováním či vyšroubováním druhého čepu měnit i předpětí centrální pružiny.

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text