JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
U
T
V
W
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


HARLEY-DAVIDSON typ 42 WLC


Harley-Davidson 42 WLC v kanadském provedení. Americký těžký armádní motocykl, vyráběný v sólo i sidecarovém provedení pro kanadskou armádu.

Výrobce:
Harley-Davidson Motor Company, Milwaukee, Wisconsin, U.S.A.
Technické údaje HD 42 WLC:

Motor: dvouválcový vidlicový čtyřtakt SV (Flathead)
Vrtání: Ø 69 mm
Zdvih: 80 mm
Obsah: 748 ccm
Výkon / otáčky: 26 ks při 5.400 ot.min. (18,76 kW)
Karburátor: Linkert M 88
Elektrická výzbroj: 6 V, ukostřen minus pól (-)
Objem nádrže:

Parametry:
Délka: 2235 mm
Šířka: 900 mm
Výška: 1016 mm
Váha: 262 kg
Spotřeba: 5,0 l / 100 km
Max. rychlost: 85 mph (cca 136 Km/hod.) sólo
Harley-Davidson 42 WLC ve verzi s šestnáctipalcovými koly.
Harley-Davidson 42 WLC ve verzi s šestnáctipalcovými koly a pravostranným vojenským sidecarem.
Skupina členů Harley-Davidson Clubu Praha s motocykly WLC na letišti v Postupimi (DDR) při natáčení filmu o podpisu "Postupimské dohody" na konci 2.světové války.
Zleva: Petr Hošťálek, Standa Starý, Vašek Kozelka, Jirka Vlach, Karel Havlíček a Franta Edr.
foto Petr Odložil Harleye typu WLC, které u nás zůstaly po skončení druhé světové války, byly motoristickou veřejností dlouhá léta považovány za jedny z nejlepších a nejspolehlivějších strojů těžké kategorie. A protože to byly americké motocykly, tak za socialismu byly i symbolem svobody. Většina byla zcivilizována a používána až do doby, kdy se z nich staly opečovávané veterány.
Na snímku stroj Vaška Vítka ze Soběslavi...

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text