JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


PHÄNOMEN Granit 25 H


05_Gr25H_mini Jednotný sanitní vůz Wehrmachtu na 1½ - tunovém podvozku Phänomen Granit.

Výrobce:
PHÄHOMEN-WERKE GUSTAV HILLER A.-G., ZITTAU i. SA.
01_Gr25H_mini Vyobrazení továrny Phänomen-Werke Gustav Hiller AG., Zittau
z prospektu jedenapůltunového (zatím ještě civilního) vozu Phänomen-Granit 25.
Stejně, jako se tradicí vzduchem chlazených motorů mohla chlubit Tatra, také podnik Phänomen-Werke Gustav Hiller AG. ze Žitavy, kousek od naší severní hranice, byl úspěšným výrobcem vzduchem chlazených motorových vozidel. A dokonce o mnoho let dřív než Tatra. Gustav Hiller založil svou mechanickou firmu již v roce 1888. Pár let později, po návštěvě Anglie, kde uzavřel smlouvu s firmou Rover, začal prodávat a následně vyrábět jízdní kola, na rozdíl od většiny tehdejších výrobců už nízká, s řetězovým pohonem zadního kola. A aby zdůraznil pokrokovost konstrukce svých velocipedů, dal firmě název „Phänomen-Fahrradwerke“ (překl.: „Fenomentální velozávody“) a název Phänomen jeho výrobkům už zůstal. Po jízdních kolech přišly první motocykly, pak velmi úspěšné užitkové tříkolky a nakonec i automobily.
02_Gr25H_mini Jedním z nejúspěšnějších strojů v historii firmy byla tato tříkolka, jejíž přední kolo poháněl čtyřválcový motor, chlazený dvěma primitivními vrtulkami. Vyráběla se jako osobní i nákladní a k rozvozu zásilek ji používala i německá pošta.

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text