JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Foto a stručný popis jednotlivých exponátů musea.

 vyhledávání:


Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


JAWA-ČZ 175 - 1959


foto ing. Karel Mika Cestovní motocykl jednotné řady (t.zv. "malá kývačka"), vyrobený v roce 1959.

Výrobce:
ČZ n.p., Strakonice, ČSSR
foto ing. Karel Mika Výroba "malých kývaček" (modely J-ČZ 125.355 a J-ČZ 175.356) byla zahájena na podzim roku 1955, tehdy ještě s tlumiči výfuků s rybinovitými koncovkami a se spínací skříňkou v nádrži.

Tento konkrétní popisovaný exponát, vyrobený v roce 1959, již má tlumiče výfuků t.zv. "malé doutníky" a přední blatník již bez bílých polí po stranách, určených u předchozí série pro namalování poznávací značky.
Technické údaje Jawa-ČZ 175 typ 356:

Motor:
Jednoválcový dvoutakt v bloku se čtyřstupňovou převodovkou
Vrtání: Ø 58 mm
Zdvih: 65 mm
Obsah: 171,7 ccm (dle instr. knížky) 172 ccm dle štítku
Kompresní poměr: 1 : 7
Maximální výkon: 8 ks (8,5 ks dle štítku) při 4.500 ot./min.
Maximální kroutící moment: kgm při 2.750 ot./min.
Mazání: směsí benzínu s olejem v poměru 1 : 25
Karburátor: Jikov 2924 Monoblok s přívěrou vzduchu v pryžovém hrdle k filtru sání

Zapalování: 6V bateriové
Dynamo: 6V / 45W
Baterie: 6V / 7 Ah, ukostřen plus pól
Předstih:
Svíčka:
Spojka: lamelová, v olejové lázni
Primární převod: řetězem v olejové lázni, 50 článků
Převodový poměr:
Převodovka: čtyřrychlostní, s nožním řazením
1. rychlost - 1 : 16,82
2. rychlost - 1 : 9,61
3. rychlost - 1 : 7,00
4. rychlost - 1 : 5,59

Sekundární převod: válečkovým řetězem ½“ x 5/6“ – 114 článků

Kola: 16“ drátová (36 drátů v kole)

Ráfek přední: 2,25 x 16
Pneu přední: 3,00 – 16
Tlak vzduchu vpředu:

Ráfek zadní: 2,50 x 16
Pneu zadní: 3,25 – 16
Tlak vzduchu vzadu: 2,00 atm

Objem nádrže: 13 l (z toho asi 1 l rezerva)

Brzdy: mechanické, čelisťové plnonábojové
Ovládání: přední páčkou a bowdenem, zadní nožním pedálem a bowdenem
Průměr brzdových bubnů: Ø 140 mm
Šířka obložení: 35 mm, nýtované

Parametry:
Největší délka: 1.960 mm
Šířka (přes řidítka): 680 mm
Výška: 1.000 mm
Rozvor: 1.310 mm
Světlost: mm
Výška sedla nad zemí: 730 mm

Úhel sklonu přední vidlice: 62°
Stopa (závlek kola): 70 mm

Přední vidlice: teleskopická s hydraulickým tlumením
Zdvih vepředu: 130 mm
Zadní vidlice: kyvná, se dvěma hydraulicky tlumenými pružícími jednotkami
Zdvih vzadu: 100 mm

Vlastní váha (bez paliva): 115 kg
Pohotovostní váha: 111 kg
Dovolené zatížení: 125 kg
Celková přípustná váha: 261 kg

Spotřeba na 100 km: při průměrné rychlosti 60 km
Max. rychlost: 90 km/hod.
Max. stoupavost: 38%
foto ing. Karel Mika
foto ing. Karel Mika

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text