JIHOČESKÉ MOTOCYKLOVÉ MUSEUM

České Budějovice

Malá Solnice
Piaristické náměstí
České Budějovice

Otevírací doba:
od 1.dubna do 31.října
denně 10:00-18:00

tel. 723 247 104
exponáty     archiv     kresby     cestopisy     publikace     dílna     tisk
Abecedně řazené materiály k vozidlům z celého světa.

 vyhledávání:

A
B
C
Č
D
E
F
G
H
CH
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
Š
U
T
W
V
Z

Petr Hošťálek

Motoristický publicista,
historik a grafik.
Ale také stále aktivní motocyklový jezdec, který má za sebou několik dálkových expedic. Restaurátor historických motocyklů, soustředěných do exposice Jihočeského motocyklového musea
v Českých Budějovicích.


Dotazy a připomínky ke stránkám prosím zde
(hostalek@tiscali.cz)
.
Veškeré texty, fotografie a kresby uvedené na těchto stránkách je zakázáno dále publikovat bez souhlasu
autorů stránek !


RUDGE - program 1933


Výrobní program dle prospektu v němčině, vydaného pro sezónu 1933.
Titulní stránka prospektu pro rok 1933.
RUDGE 250 ccm

Nejmenším strojem výrobního programu byla dvěstěpadesátka, nabízená v roce 1933 s jednoválcovým OHV motorem vlastní konstrukce Rudge, který měl čtyřventilovou hlavu s radiálně uspořádanými ventily.
Hlava motoru byla snímací a vahadla ventilů byla uložená ve stranově zakrytých válečcích.
Motor měl hliníkový píst, oběžné mazání se suchým karterem a primární převod řetězem, běžícím v olejové lázni (v děleném hliníkovém krytu.
Řazení bylo standardně ruční, nožní bylo možné dostat na přání, samozřejmě za příplatek.

Technické údaje modelu 250 ccm:
Motor: stojatý čtyřtaktní jednoválec
Vrtání: Ø 62,5 mm
Zdvih: 81 mm
Objem: 249 ccm
Zapalování: magnetové
Zapalování na přání: 6V, bateriové
Převodovka: 4 stupňová
Převody:
1.stupeň - 1 : 15
2.stupeň - 1 : 10,5
3.stupeň - 1 : 7,7
4.stupeň - 1 : 6,0
Řazení: ruční, po pravé straně nádrže
Řazení na přání: nožní, na pravou nohu

Brzdy: 6¾ x 1"

Kola: drátová, vzájemně výměnná
Pneumatiky: 3,00 - 19 (25 x 3")
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
RUDGE 350 ccm

Motor vlastní konstrukce Rudge se čtyřventilovou hlavou s radiálně uspořádanými ventily a uprostřed umístěnou svíčkou.
Hlava motoru byla snímací a vahadla ventilů byla uložená ve stranově zakrytých válečcích.
Motor měl hliníkový píst, oběžné mazání se suchým karterem a primární převod řetězem, běžícím v olejové lázni (v děleném hliníkovém krytu. Kvůli snadnějšímu startu byl motor opatřen dekompresorem.
Řazení bylo standardně ruční, nožní bylo možné dostat na přání, samozřejmě za příplatek.

Technické údaje modelu 350 ccm:
Motor: stojatý čtyřtaktní jednoválec
Vrtání: Ø 70 mm
Zdvih: 90,5 mm
Objem: 349 ccm
Zapalování: magnetové
Zapalování na přání: 6V, bateriové
Převodovka: 4 stupňová
Převody sólo:
1.stupeň - 1 : 17,6
2.stupeň - 1 : 9,7
3.stupeň - 1 : 7,4
4.stupeň - 1 : 5,4

Převody side:
1.stupeň - 1 : 19,9
2.stupeň - 1 : 11
3.stupeň - 1 : 8,4
4.stupeň - 1 : 6,2
Řazení: ruční, po pravé straně nádrže
Řazení na přání: nožní, na pravou nohu

Brzdy: 6¾ x 1"

Kola: drátová, vzájemně výměnná
Pneumatiky: 3,00 - 21 (27 x 3") nebo 3,25 - 19 (26 x 3,25")
Pneumatiky za příplatek: 3,50 - 21 (28 x 3,5")
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
RUDGE 500 ccm

Motor vlastní konstrukce Rudge se čtyřventilovou hlavou OHV.
Hlava motoru snímací, odlitá vcelku s nosníky vahadel. Vahadla ventilů uložená ve stranově zakrytých válečcích.
Hliníkový píst s vydutým dnem, ojnice kovaná do profilu H. Levá polovina karteru zesílená, levý čep kliky uložen v jednom válečkovém a jednom kuličkovém ložisku, pravý uložen v ložisku válečkovém. Oběžné mazání se suchým karterem a primární převod řetězem, běžícím v olejové lázni (v děleném hliníkovém krytu. Kvůli snadnějšímu startu byl motor opatřen dekompresorem.
Řazení bylo standardně ruční, nožní bylo možné dostat na přání, samozřejmě za příplatek.

Technické údaje modelu 350 ccm:
Motor: stojatý čtyřtaktní jednoválec
Vrtání: Ø 85 mm
Zdvih: 88 mm
Objem: 499 ccm
Zapalování: magnetové
Zapalování na přání: 6V, bateriové
Převodovka: 4 stupňová
Převody sólo:
1.stupeň - 1 : 14,9
2.stupeň - 1 : 8,2
3.stupeň - 1 : 6,3
4.stupeň - 1 : 4,6

Převody side:
1.stupeň - 1 : 17,6
2.stupeň - 1 : 9,7
3.stupeň - 1 : 7,4
4.stupeň - 1 : 5,4
Řazení: ruční, v kulise po pravé straně nádrže
Řazení na přání: nožní, na pravou nohu

Brzdy: 8" x 1½"

Kola: drátová, rychle demontovatelná a vzájemně výměnná
Pneumatiky: 3,25 - 19 (26 x 3,25")
Pneumatiky za příplatek: 3,50 - 21 (28 x 3,5")
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
RUDGE "ULSTER" 500 ccm

Motor vlastní konstrukce Rudge se čtyřventilovou poloradiální hlavou OHV.
Hlava motoru snímací, s uprostřed umístěnou svíčkou. Vahadla ventilů uložená ve stranově zakrytých válečcích.
Hliníkový píst s vysoce vydutým dnem, ojnice kovaná do profilu H. Levá polovina karteru zesílená, levý čep kliky uložen v jednom válečkovém a jednom kuličkovém ložisku, pravý uložen v ložisku válečkovém. Oběžné mazání se suchým karterem a primární převod řetězem, běžícím v olejové lázni (v děleném hliníkovém krytu. Kvůli snadnějšímu startu byl motor opatřen dekompresorem.
Řazení bylo standardně ruční, nožní bylo možné dostat na přání, samozřejmě za příplatek.

Technické údaje modelu Ulster 500 ccm:
Motor: stojatý čtyřtaktní jednoválec
Typ: T.T. Replica
Vrtání: Ø 85 mm
Zdvih: 88 mm
Objem: 499 ccm
Zapalování: magnetové
Zapalování na přání: 6V, bateriové
Převodovka: 4 stupňová
Převody sólo:
1.stupeň - 1 : 11,4
2.stupeň - 1 : 7,2
3.stupeň - 1 : 5,5
4.stupeň - 1 : 4,4

Převody side:
1.stupeň - 1 : 14,1
2.stupeň - 1 : 8,9
3.stupeň - 1 : 6,8
4.stupeň - 1 : 5,4
Řazení: nožní, na levou nohu

Brzdy: 8" x 1½"

Kola: drátová, rychle demontovatelná a vzájemně výměnná
Pneumatiky: 3,25 - 21 (27 x 3,25") nebo 3,25 - 19 (26 x 3,25")
Pneumatiky za příplatek: 3,50 - 21 (28 x 3,5")
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Prodejní závodní modely:
Rudge 250 ccm T.T. Replica

Tyto závodní stroje jsou kopiemi našich vítězných strojů z největších závodů. Jsou ztělesněním nejvyššího výkonu, konstrukce i materiálu.




-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
RUDGE 350 ccm T.T. Replica

Tímto strojem se sportovcům dostává možnost se kdekoliv úspěšně zúčastnit. Bohatý výběr různých modelů.

Rudge-vítězství nejsou žádné náhody, každý start na Rudge znamená úspěch!

O detailech našich závodních strojů se můžete informovat prostřednictvím našich zastoupení.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
RUDGE 500 ccm T.T. Replica








-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SPECIFIKACE MODELŮ 1933

Ojnice jsou opatřené válečky v bronzových klecích a pístními čepy většího průměru.
Model "Ulster" je vybaven motorem typu "Replica" a má tu přednost, že s minimálními úpravami může být přestavěn na závodní T.T. motocykl, čímž je ve skutečnosti nejrychlejším sériovým strojem.

Mazací systém:
Oběžné mazání se suchou skříní a kontrolním čípkem. Olej je hnán dvojitou pístovou pumpou pod tlakem do ojničního ložiska, k hlavním ložiskům a na zadní stěnu válce. Následně je steklý olej shromažďován v jímce karteru, filtrován a automatickou pumpou vracen do olejové nádrže, takže je neustále chlazen.

Karburátor:
Amal, s otočnou rukojetí. U modelů 250 ccm s otočnou rukojetí nebo dvojpáčkou.

Osvětlení:
6 Volt Miller-dynamo s velkým reflektorem a ampérmetrem. Baterie umístěná pod sedlem.
Modely 350 ccm a 500 ccm vybaveny "Stop" světlem.

Magnet:
Běžící polovičními otáčkami motoru.

Rám:
Trubkový rám se zápustkově kovanou hlavou řízení.

Vidlice:
Obzvlášť pevná dvojitá vidlice s dvojitými péry a seřizovatelnými čepy.
U modelů 350 a 500 ccm s ručně stavitelným tlumičem pérování.

Brzdy:
Originální proporcionálně propojené čelisťové brzdy velkého průměru Rudge-Whitworth, nožně ovládané na obě kola, takže s vysokým účinkem.
Přední brzdu je možné ovládat i zvlášť, pomocí ruční páčky.

Řidítka:
Přestavitelná, potažená Celluloidem, s tlumičem řízení. Jednotlivé bowdeny lehce vyměnitelné.

Benzínová nádrž:
Sedlová, proudnicového tvaru s velkými kolenními opěrkami, obsahu cca 15 litrů.
U modelu 250 ccm obsah 7,5 litru.

Olejová nádrž:
U modelů 350 a 500 ccm samostatná 2½-litrová nádrž pod sedlem.
U modelu 250 ccm v dělené palivové nádrži.

Výfuk:
Dvě extra velké výfukové roury se zvláštními tlumiči, díky kterým stroje běží bezhlučně.

Přidat kometář k článku:
jméno, přezdívka ...

text